Digi-tv på sin bærbare?
Fra : anders

Dato : 05-03-07 10:11

Jeg har ladet mig fortælle at man kan modtage digital-tv på sin bærbare ved
hjælp af en lille USB ting. Hvad koster en sådan?
Er det værd at bruge penge på?

Mvh
Anders

Fra : Hauge

Dato : 05-03-07 10:32

Hejsa
anders wrote:
> Jeg har ladet mig fortælle at man kan modtage digital-tv på sin
> bærbare ved hjælp af en lille USB ting. Hvad koster en sådan?

Der er typisk sådan en dims i hver uges reklamer for diverse radio/tv-bikse.

Mvh Hauge

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 05-03-07 11:40

> Der er typisk sådan en dims i hver uges reklamer for diverse
> radio/tv-bikse.
Aldi på onsdag feks.
http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_10/OFF02.HTM

--
ad

Fra : Kenneth K

Dato : 05-03-07 12:00

> Aldi på onsdag feks.
> http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_10/OFF02.HTM

Ahhh... Det er så til at du kan høre DAB Radio.....Der er lidt forskel

Fra : Hauge

Dato : 05-03-07 12:25

Hejsa
Kenneth K wrote:
> Ahhh... Det er så til at du kan høre DAB Radio.....Der er lidt
> forskel

Hehe mon ikke, men jeg ved at Aldi har haft, og flere butikker har ganske
givet stadig, en USB-DVB-T-dims på lager.

Mvh Hauge

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 05-03-07 14:02

"Kenneth K" <Kenneth.k@sletmail.dk> skrev i en meddelelse

> Ahhh... Det er så til at du kan høre DAB Radio.....Der er lidt forskel

Ups det var en smutter , men vil tro en til tv koster ca det samme.

--
ad

Fra : Peter

Dato : 05-03-07 13:06

"anders" <junk@xotminusdette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved
> hjælp af en lille USB ting. Hvad koster en sådan?

Der findes en del, af disse små USB/DVB modtagere, men fælles for dem alle
er, at du i dit område skal have et temmelig kraftigt modtager signal, for
at kunne modtage et støjfrit billede.
De er simpelthen for svage i modtageren, så køb en der, hvor du har mulighed
for at kunne returnere "dimsen", hvis du ikke er tilfreds med modtager
kvaliteten.
Jeg har ca. 7 km i luftlinie til sendermaste, men på trods af denne
forholdsvise korte afstand, måtte der en ekstern antenne til min faste DVB
box, før billedkvaliteten kunne accepteres. Dette kan selvfølge også skyldes
al den elektriske støj, der hersker i en stue med op til flere computere, TV
og andre elektriske apparater kørende.

PeterB

Fra : PostMan

Dato : 05-03-07 17:13

> [...]
> ved
> hjælp af en lille USB ting. Hvad koster en sådan?

Hejsa

Jeg har denne her og den virker kanon, den er kun til DVD-T
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=171067
Antenne er dog noget skod, og kan ikke bruges. Antenne til dette pci kort er
ret god
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=215751 ved ikke om den
billiger pakke
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=216471 har samme antenne i
pakke men eller ville det være oplagt at købe den pakke bare for antennes
skyld.

Og Freecom har efter et store press for bruger lavet en BDA drivers, sådan
man kan bruge den til MCE
Men den er kanon nem at installer, og det virker bare!!

De har lavet en ny version som kan både DVB-T og analog
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=171067
Den har jeg ingen erfaring med...

Vh

PostMan

ps hvis du bo i århus er du velkomme til at se min i funktion...

Fra : Marianne

Dato : 05-03-07 20:58

> [...]
> ved
> hjælp af en lille USB ting. Hvad koster en sådan?

Det er rigtigt nok, men kig lige på dine modtageforhold forinden. Her i Kbh,
hvor jeg bor, duer det absolut ikke. Du kan se dækning her:
http://www.digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/stue_hovedstaden.asp

(Linket er til Kbh, men du skal self se der, hvor du aktuelt bor).

mvh
Marianne