Opsætning af Watchguard Firebox 700
Fra : Benny Nissen

Dato : 05-03-07 21:39

Hej.

Jeg har købt en brugt Watchguard Firebox 700 III.

Den vil bare ikke rigtigt arbejde sammen med mig.
Jeg gør følgende:

Slukker fireboxen.
Sætter en fast ipadresse på min pc. (10.0.0.10)
Sætter et krydset kabel mellem pc og firebox.
Sætter et null-modemkabel mellem pc og firebox.
Starter configurationssoftwaren fra fireboxen (har prøvet vers. 6.0,
6.1, 6.2, 7.0 og 7.2)
Sætter External interface til DHCP
Sætter Trusted til 10.0.0.1 / 24
Sætter Optional til 192.168.1.1 / 24
Ok.
Tænder Fireboxen og den uploader 2 flashfiler.
Derefter genstarter den som forventet.
Sætter et netkabel mellem mit kabelmodem og fireboxen på External interface.
Genstarter Fireboxen (powercycle)

Når den er bootet kan jeg fint snakke med den via utilitysoftwaren, og
se både Trusted og Optionalinterface-adresser, men ved External skriver
den "Not configured"

Jeg kan så læse følgende i terminalvinduet:
eth0: Repeated linkfailure. Setting devise in sleepmode.

Jeg går ud fra at eth0 er external, og eth1 er trusted og eth2 er
optional. Det passer også fint med de angivne ipadresser.

Men altså: Der er ikke lys i link-lampen på netstikket ved External (det
er der fint nok ved trusted), og der er ikke lys i link (online) lampen
på mit kabelmodem. Har prøvet både med krydset og almindelig netkabel.

Har også prøvet at tilslutte External til en router med dhcp-server (og
gi den en adresse i 80.0.0.1 / 24 området).
Har også prøvet at gi' External en fast ipadresse, og tilslutte den en
pc, men stadig intet lys i linklampen.

Hvad gør jeg forkert ?

Hjælp modtages meget gerne ...

--