E-Mail
webnoob 5265
POP3 problemer
Fra : Morten Snedker

Dato : 05-03-07 22:43

I en tidligere tråd efterspurgte jeg forslag til valg af webserver.
Tak for svarene. Jeg har dog ikke mod/fysisk plads til en
linux-server, så det er endt med en Windows-løsning med Winmail Mail
Server, som er ganske intuitiv i brug. Men tak for input alligevel!

Nå, men min DNS skulle være korrekt sat op
(www.dbconsult.dk/ms/dns.jpg), men når jeg sender en e-mail til ex.
morten@vinthervej2.dk, så dukker den aldrig op.

Jeg tror det er opsætningen af min POP3 Account, som er forkert. Den
kan ses på www.dbconsult.dk/ms/pop3.jpg.

Når jeg sender en e-mail til morten@vinthervej2.dk, hvor ligger den
så, inden min egen mail-server henter den??

Morten Snedker
www.planprojekt.dk | www.dbconsult.dk
Privat: www.vinthervej2.dk

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 05-03-07 23:09

Morten Snedker skrev:

> Nå, men min DNS skulle være korrekt sat op
> (www.dbconsult.dk/ms/dns.jpg), men når jeg sender en e-mail til ex.
> morten@vinthervej2.dk, så dukker den aldrig op.

DNS ser ud umidelbart fint ud. Der er bare ikke noget der svarer på port
25 (smtp) på mail.vintervej2.dk. Måske du har glemt at åbne for den port
og forwarde den til serveren?

> Jeg tror det er opsætningen af min POP3 Account, som er forkert. Den
> kan ses på www.dbconsult.dk/ms/pop3.jpg.

Du skal skelne mellem pop3 og smtp. pop3 bruges til at hente mail fra en
mailboks og smtp bruges til at levere mail til en mailserver.

> Når jeg sender en e-mail til morten@vinthervej2.dk, hvor ligger den
> så, inden min egen mail-server henter den??

Den skulle meget gerne ende på mail.vintervej2.dk.

Du skulle gerne kunne se noget i loggen til mailserverprogrammet. Men
her kan jeg ikke hjælpe dig da jeg ikke kender til det specifikke program.

/Andreas

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 05-03-07 23:14

Andreas Lorensen skrev:
> DNS ser ud umidelbart fint ud. Der er bare ikke noget der svarer på port
> 25 (smtp) på mail.vintervej2.dk. Måske du har glemt at åbne for den port
> og forwarde den til serveren?

Jeg mente selvfølgelig mail.vinthervej2.dk.

Men der er heller ikke noget der svarer på www.vinthervej2.dk på port 80
så måske serveren er gået i udu?

/Andreas