MS Windows
briani 27239
C:\windows\system32\config\system missing ~
Fra : oscarp

Dato : 05-03-07 22:22

Hej
Jeg skulle lige netop starte XX Home og... maskinen kommer med melding:
Windows could not start because the following file is missing or corrupt
C:\windows\system32\config\system

You can attempt to repair this file by starting windows setup using the
original setup CD-Rom. Select "r" at the first screen to start repair

Der var ingen problemer i går.
Skal jeg igennem recovery console, men alle de problemer og tidsforbrug som
man kan risikere ifølge Microsoft?

Jeg har et backup af harddisken (3 uger gammel), kan jeg nøjes med at
kopiere enkelte filer fra dette directory fra backup til min harddisk. I så
fald hvilke?

hilsen
Oscar

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-03-07 23:13

"oscarp" <oscarp...@ihotpop.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har et backup af harddisken (3 uger gammel), kan jeg nøjes med at
> kopiere enkelte filer fra dette directory fra backup til min harddisk. I

MS skriver noget om det her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;307545
Jeg havde en pc til rep for nyligt med samme fejl.
Jeg gjorde det, at jeg startede i recovery consollen.
Der skrev jeg så følgende kommando:
copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system
Så var den kørende igen.
Den overskriver den eksisterende system fil, som formodentlig er defekt, så
det skal du sige ja til. Du kan evt. omdøbe den originale, så du kan få den
tilbage igen, hvis den mod forventning ikke skulle være defekt. Så skal du
først skrive:
ren c:\windows\system32\config\system c
c:\windows\system32\config\system.bak

Kurt

Fra : oscarp

Dato : 06-03-07 07:05

Hej
Jeg har nu forsøgt mig med XP opstart via recovery console, men den kræver
password. Et tryk på "enter" hjælper ikke og efter 3 forsøg kan jeg jo
starte forfra.

Jeg har ellers aldrig brugt password til at logge ind som admnistrator.

hilsen
Oscar

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-03-07 21:32

> [...]
> starte forfra.
>
> Jeg har ellers aldrig brugt password til at logge ind som admnistrator.

Den kan jeg ikke klare. Jeg har lavet ovenstående på flere pc.er, også hvor
der var forskellige password, men det spurgte den ikke efter i recovery
konsollen, så den forstår jeg ikke helt.
Du vælger vel det rigtige, når den spørger, hvilken windows du vil starte
på?

Kurt

Fra : hcma

Dato : 06-03-07 12:09

> [...]
> Jeg skulle lige netop starte XX Home og... maskinen kommer med melding:
> Windows could not start because the following file is missing or corrupt

http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no19

mvh
hcma