window.location og target
Fra : Thrane

Dato : 05-03-07 10:08

Hej

Håber det er korrekte gruppe til dette.

Hvordan kan jeg få nedenstående til at åbne i nyt vindue?
onclick="window.location='http://www.test.dk'"

pft.

--
Thrane

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-03-07 12:17

Thrane skrev:

> Håber det er korrekte gruppe til dette.

Clientsidegruppen passer bedre - jeg sætter xfut dertil (dette
indlæg kan ses i begge grupper, svar henstilles til
clientsidegruppen alene).

> Hvordan kan jeg få nedenstående til at åbne i nyt vindue?
> onclick="window.location='http://www.test.dk'"

window.location ændrer adressen i det aktuelle vindue. Hvis du skal
åbne et nyt, skal du have fat i window.open. En pæn måde at gøre
det på (uden at forhindre klienter uden javascript at bruge linket)
kan ses her: <http://infimum.dk/HTML/JSwindows.html#ref_3_4>.

Krydspostet til 2 grupper, opfølgning (FUT) til:
Ordforklaringer: <http://usenet.dk/ord/lokal.html#fut>
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thrane

Dato : 05-03-07 13:43

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> [...]
> åbne et nyt, skal du have fat i window.open. En pæn måde at gøre
> det på (uden at forhindre klienter uden javascript at bruge linket)

Tak, Jens...
Der var svaret!

--
Thrane