hjælp til at se hele HD i XP
Fra : chr.lunde

Dato : 04-03-07 20:47

køre XP
har en HD men xp og en på 300GB(kan kun se 130GB)
jeg har oprattet 2 partioner engang og nu kan jeg ikke se den anden

og jeg kan ikke komme ind i diskhåndtering under cump.ad.

og har ikke lavet nogen form for administrator.kode

har haft dette prob før og der var en som gav mig en vejled.
jeg skulle vælge "diskpartion" tror jeg nok det hed. unden kør i win.

håber der er nogen som kan hjælpe

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-03-07 21:45

On Sun, 4 Mar 2007 20:46:54 +0100, "chr.lunde" <chr.lunde@webspeed.dk>
wrote:

>har en HD men xp og en på 300GB(kan kun se 130GB)
>jeg har oprattet 2 partioner engang og nu kan jeg ikke se den anden

Når du kun kan se 130 GB af en stor harddisk mangler der den såkaldte
LBA48 understøttelse i BIOS og/eller XP - og så kan du kun anvende de
første ca 128 GB af disken...

Mit gæt er at BIOS nok understøtter store diske, men at din XP
installations CD er en ældre sag uden SP2..

Check lige BIOS - Hvis den kan se alle 300 GB, er BIOS ok.

Og så er det bare at låne en nyere XP SP2 cd af en bekendt, slette
hele diskenj og installere XP forfra - Det er ok, så længe du anvender
din egen registreringskode...

<mlr>

Fra : Pico

Dato : 04-03-07 22:26

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Og så er det bare at låne en nyere XP SP2 cd af en bekendt, slette
> hele diskenj og installere XP forfra - Det er ok, så længe du anvender

Ville det ikke være nemmere bare at installere SP2 ?
--
MVH
Pico

Fra : chr.lunde

Dato : 05-03-07 05:12

jeg har updateret til sp2
iva windows opdate
er det ikke nok????????

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-03-07 07:30

On Mon, 5 Mar 2007 05:11:52 +0100, "chr.lunde" <chr.lunde@webspeed.dk>
wrote:

>jeg har updateret til sp2
>iva windows opdate
>er det ikke nok????????

Store harddiske kræver LBA48 understøttelse i både BIOS og Windows.

Check lige din BIOS, kan den kun se en 128 GB harddisk har du et
problem...

Men ser BIOS hele disken - og du har opdateret din XP til SP2 - er det
kun et spørgsmål om opsætning af disken i 'DiskManager'. Den startes
med kommandoen DISKMGMT.MSC.

<mlr>

Fra : Kim

Dato : 05-03-07 09:29

wrote:

>har en HD men xp og en på 300GB(kan kun se 130GB)
>jeg har oprattet 2 partioner engang og nu kan jeg ikke se den anden
>håber der er nogen som kan hjælpe

Emnet hører hjemme i : news:dk.edb.hardware.drev

Læs gerne : http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html ,
når du poster det samme indlæg til flere grupper.

Læs også gerne : http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

fut : dk.admin.netikette
--
Kim