Bærbart lagringsmedie
Fra : Mogens

Dato : 04-03-07 18:49

Jeg overvejede at købe en 8GB USB flash pen, men kan se at man kan købe
eks. en transcend 80 GB ekstern harddisk til næsten samme pris:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=206272

Men så vidt jeg kan se kræver sidstnævnte at der forbindes til to
USB-stik (strøm og selve dataoverførsel). Derved taber den noget i
fleksibilitet og anvendbarhed sammenlignet med USB-pennen. Dog er jeg
noget tiltalt af den større kapacitet og formodentlig bedre performance.

Er der andre forslag til hvad jeg kan vælge i samme fysiske
størrelsesorden (ca. som et checkhæfte), og som er robuste overfor stød
og nemme i brug? Betaler gerne en merpris for dette.

Mogens

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-03-07 18:54

On Sun, 04 Mar 2007 18:49:10 +0100, Mogens <mogensnomail@web.dk>
wrote:

> [...]
>fleksibilitet og anvendbarhed sammenlignet med USB-pennen. Dog er jeg
>noget tiltalt af den større kapacitet og formodentlig bedre performance.

Den kan sagten køre på det ene USB-stik - Det sekundære stik bruges
kun hvis den primære port leverer for lidt strøm...

<mlr>

Fra : Henning

Dato : 04-03-07 19:46

On Sun, 04 Mar 2007 18:54:05 +0100, Michael Rasmussen <mlr@invalid>
wrote:

>Den kan sagten køre på det ene USB-stik - Det sekundære stik bruges
>kun hvis den primære port leverer for lidt strøm...

.... og netop derfor kan man ikke altid "sagtens" køre på det ene USB
stik. Måske kan du, måske kan du ikke....

Fra : Mogens

Dato : 04-03-07 20:22

Henning wrote:
> On Sun, 04 Mar 2007 18:54:05 +0100, Michael Rasmussen <mlr@invalid>
> wrote:
>
> ... og netop derfor kan man ikke altid "sagtens" køre på det ene USB
> stik. Måske kan du, måske kan du ikke....

Tak for indsparkene. Det lyder alligevel lidt besnærende, og jeg agter
at bruge kalorius til portableapps (Thunderbird, Firefox, OpenOffice
etc). Har forsket lidt videre i alternative diskenheder, og har bl.a.
kig på disse:

Plextor Shock-Proof Portable PX-SP12U 120 GB (805,- kr)
120 GB / 5400 rpm / 8 MB / Hi-Speed USB / 12 ms, 480 Mbps
(8.5 Cm x 14 Cm x 1.9 Cm (BxDxH) / 213 g

og
WD Passport WDXMS1200 120 GB (747,- kr)
120 GB / 5400 rpm / 2 MB / Hi-Speed USB / 12 ms
Fluid Dynamic Bearing (FDB) motor, Data Lifeguard, 480 Mbps
8 Cm x 13 Cm x 1.5 Cm (BxDxH) / 105 g

Men hvad siger I ?

P.f.h.t/ Mogens

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-03-07 21:48

On Sun, 04 Mar 2007 20:21:33 +0100, Mogens <mogensnomail@web.dk>
wrote:

> [...]
>120 GB / 5400 rpm / 2 MB / Hi-Speed USB / 12 ms
>Fluid Dynamic Bearing (FDB) motor, Data Lifeguard, 480 Mbps

Det er nok ligefedt...

Plextor laver ikke egne diske, så det kan såmæn godt være en WD der
gemmer sig indeni

Køb den der ser bedst ud...

<mlr>

Fra : Kim

Dato : 05-03-07 09:29

On Sun, 04 Mar 2007 20:21:33 +0100, Mogens <mogensnomail@web.dk> wrote:

>Har forsket lidt videre i alternative diskenheder, og har bl.a.
>kig på disse:

>Men hvad siger I ?

Spørg i den rette gruppe : news:dk.edb.hardware.drev

fut : dk.admin.netikette
--
Kim