Hjælp søges til bærbar (USB)
Fra : please-answer-here

Dato : 04-03-07 18:12

Hjælp !!

Min søster har øjensynligt brændt USB portene af i hendes bærbare pc. Det er
sket ved at den bærbare blev revet væk medens der stadig var strøm på og USB
printeren var monteret i. Fysisk har den ene port taget skade, men som sagt
er det nu heller ikke muligt at tilslutte printeren til en af de øvrige 3
USB porte. Andre USB devices virker heller ikke på portene. Det er ikke
sådan at der meldes fejl i "device manager" men der popper regelmæssigt en
besked op om at en af USB portene ikke virker korrekt.

For at komme over problemet bestilte vi et pcmciakort med to USB porte på
Ebay. Da det ankom viste det sig at det ikke passede til slottet på pc'en.
Efter nærkig på pc'en måtte jeg konstatere at jeg åbenbart ikke har fulgt
nok med i timerne vedrørende hardwareudviklingen. Efter størrelse og antal
ben etc. og lidt søgning på nettet må det være et "pc express card 54" slot
der sidder i pc'en. Men til trods for en ihærdig søgen på Ebay og nettet i
øvrigt er det ikke lykkes mig at finde et sådant kort med USB porte.

Hvor køber man sådan et kort ?

/Henning

Fra : Martin P

Dato : 05-03-07 23:52

/MP

Fra : please-answer-here

Dato : 06-03-07 17:53

Martin P wrote:
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=24131

Hej Martin.
Tak for tippet. Desværre er linket til en standard pcmcia/cardbus adapter.
Den jeg skal bruge er en ExpressCard adapter. Efter endnu mere higen og
søgen lykkedes det mig at finde en af slagsen:

http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=70660&type=hardware

Det tyder åbenbart på at standarden er temmelig ny, siden man skal give over
3 gange så meget, som man plejer at kunne få en cardbus/usb adapter for på
Ebay. Men det ender nok med at søsteren må bide i det sure æble og foretage
udskrivningen

/Henning