usb ind/udgang
Fra : Lars & Jane

Dato : 04-03-07 15:22

Skal overføre data fra min bærbare til en stationær pc, men hvordan ?
Man kan vel ikke overføre via usb, da det vel ikke er en udgang eller er det
?
Mvh Lars..

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-03-07 15:35

On Sun, 4 Mar 2007 15:22:29 +0100, "Lars & Jane" <ljgk@vejen-net.dk>
wrote:

>Skal overføre data fra min bærbare til en stationær pc, men hvordan ?
>Man kan vel ikke overføre via usb, da det vel ikke er en udgang eller er det

Overførsel over USB kræver et specielt USB link kabel som ikke er helt
billigt...

Hvorfor ikke bare forbinde maskinerne over netværk - Enten direkte med
et såkaldt 'krydset' netkabel, eller mere fremtidssikre med begge
maskiner koblet til en switch / router....

<mlr>

Fra : Lars & Jane

Dato : 04-03-07 17:53

> [...]
> et såkaldt 'krydset' netkabel, eller mere fremtidssikre med begge
> maskiner koblet til en switch / router....

Skal bruge en simpel nem løsning, da det ikke kun er min egen stationære,
men også mine forældre der ikke har trødløs netværk...
Hvordan virker det med et krydset netkabel ?
er det bare at forbinde de 2 maskiner og hvad gør man så for at overeføre
filerne ?
Mvh Lars...

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-03-07 18:10

On Sun, 4 Mar 2007 17:53:21 +0100, "Lars & Jane" <ljgk@vejen-net.dk>
wrote:

>Skal bruge en simpel nem løsning, da det ikke kun er min egen stationære,
>men også mine forældre der ikke har trødløs netværk...

Hvor meget skal du kopiere - Hvis det kun en mindre mængder er en USB
pen måske at foretrække. Til lidt større datamængder er en lille 2½"
usb-harddisk bekvem: Den kan ligge i en inderlomme, og de koster
heller ikke alverden idag..

>Hvordan virker det med et krydset netkabel ?
>er det bare at forbinde de 2 maskiner og hvad gør man så for at overeføre
>filerne ?

Anyway: Du skal lave en standard netværksopsætning - Og vil du ikke
gøre det 'i hånden', er windows indbyggede 'Guiden
Netværksinstallation' en god hjælp....

<mlr>