regular expressions i where clause
Fra : Knud Haugmark

Dato : 04-03-07 22:58

Jeg kan sagtens søge med en regular expression i myadminphp sql vinduet, for
eksempel select postnummer fra adresser where postnummer regexp
[1-2][0-9][0-9][0-9]
for at finde de københavnske postnumre.
Men jeg kan ikke få det til at virke i en mysql_query i et phpscript .

hvad er der i vejen

Tak fra Knud

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-03-07 23:15

Fra : Michael Zedeler

Dato : 04-03-07 23:34

Knud Haugmark skrev:
> [...]
> for at finde de københavnske postnumre.
> Men jeg kan ikke få det til at virke i en mysql_query i et phpscript .

Du har glemt at bringe den kode, som sender forespørgslen.

Prøv dette her:

$query = "SELECT <... indsæt resten af din forespørgsel her... >";
echo $query . "\n";
$result = mysql_query($query);

<behandling af $result her>

Hvis du stadigvæk får fejl, så tag den forespørgsel din kode har skrevet
ud og kopiér den direkte over i mysql-administrationsværktøjet og kør
den der.

Ovenstående proces vil med 99% sikkerhed vise dig hvad problemet er.

Og i modsætning til at have folk her i gruppen til at skulle hjælpe
fremover, har du så også en arbejdsmetode til at finde den slags fejl i
fremtiden.

Mvh. Michael.