hvad skal disse stik bruges til?
Fra : Brian Olesen

Dato : 04-03-07 14:56

Hejsa
på de fleste strømforsyninger er der sådan nogle mærkelige brede flade stik,
som aldrig bliver brugt til noget.
De ligner lidt dem til harddiske og cdrom, men hvad er det for noget og hvad
kan de evt. bruges til?

Mvh. brian

Fra : Vega

Dato : 04-03-07 16:58

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> stik, som aldrig bliver brugt til noget.
> De ligner lidt dem til harddiske og cdrom, men hvad er det for noget og

Det lyder som SATA strømstik, som bruges til SATA harddiske bl.a.

Mvh. Vega.

Fra : Brian Olesen

Dato : 04-03-07 17:16

"Vega" <vega84@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i meddelelsen
>
> Det lyder som SATA strømstik, som bruges til SATA harddiske bl.a.
>
> Mvh. Vega.
Ok de er altså bredere end de gamle pata stik.
fint nok takker.

Mvh. brian

Fra : Bjarne K.

Dato : 05-03-07 12:03

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> wrote in message
> [...]
> stik, som aldrig bliver brugt til noget.
> De ligner lidt dem til harddiske og cdrom, men hvad er det for noget og

Hvad farve er de ?

Hvis de hvide som dem til hd, men meget bredere, er det power kablet til
bundkortet.
Der findes desuden et ekstra hvidt 4 benet stik, som er knap så bredt, og
det er også til bundkortet.
Desuden findes et 6 benet hvidt stik. Jeg mener det er til nogle Grafikkort
som kræver strøm direkte fra PSU'en

Hvis de er sorte(mørke) , er det, som også vega skriver, til Sata diske. Men
de ligner nu ikke dem til HD og CD-Rom (synes jeg).

Bjarne K.

Bjarne K.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-03-07 03:49

"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote in

> Hvad farve er de ?

Du kan ikke bruge farven til noget. Der er ikke vedtaget en standard
farvekodning for strømstik.

Således er ALLE stik i min NorthQ strømforsyning sorte, mens de ALLE er
hvide i min Enermax.

Fra : Poul Larsen

Dato : 16-03-07 20:13

det kan vare til de ældre bundkort så er der 2 hvide stik med kun en række
huller på langs