Få php til og gøre noget af sig selv
Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 04-03-07 11:17

Hej hvordan kan jeg få php til og gøre noget af sig selv feksempel sende en
mail klokken 10 om aftenen eller en anden ting er der en speciel funktion
til det

Fra : Michael Zedeler

Dato : 04-03-07 11:46

Nikolaj Svendsen skrev:
> Hej hvordan kan jeg få php til og gøre noget af sig selv feksempel sende en
> mail klokken 10 om aftenen eller en anden ting er der en speciel funktion
> til det

Det er ikke noget der er indbygget i PHP, men hvis du benytter
CLI-versionen (google efter "php cli"), kan du køre PHP-scripts fra f.
eks. crontab, som er en service de fleste unix-baserede systemer har.
(Windows har noget tilsvarende.)

Mvh. Michael.

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 04-03-07 11:50

Evt et link hvor jeg kan læse om det ?

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 04-03-07 11:52

Fandt selv noget
tak for hjælpen

Fra : Leif Neland

Dato : 09-03-07 12:58

> [...]
> CLI-versionen (google efter "php cli"), kan du køre PHP-scripts fra f.
> eks. crontab, som er en service de fleste unix-baserede systemer har.

Og har man ikke en cli-version, så kan man via cron køre wget eller lignende
til at hente siden via http, og dermed sætte gang i "automagien"

Måske kan man endda bruge windows' "synkronisering af off-line sider" til at
få det udført.

Leif

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 04-03-07 12:19

On 04-03-2007 11:17 Nikolaj Svendsen wrote:
> Hej hvordan kan jeg få php til og gøre noget af sig selv feksempel sende en
> mail klokken 10 om aftenen eller en anden ting er der en speciel funktion
> til det

Som Michael skriver, så skal du have fat i crontab. Hvis du ikke har
adgang til det på serveren, kan du benytte www.crontab.de.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas