Cybercity Zyzel 660R
Fra : -=Madsen=-

Dato : 04-03-07 12:01

Nogen problemer med Cybercitys Zyzel 660R Router ?

Jeg syntes tit jeg falder af, det sker ca. 1 gang om dagen
hvor jeg plusseligt bliver nød til at slukke routeren og tænde igen
da der kommer en mystisk conect side til routeren
istedet for den www side jeg har tástet..

Fra : Brian Møller

Dato : 04-03-07 13:37

"-=Madsen=-" <engelbrechtdk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> da der kommer en mystisk conect side til routeren
> istedet for den www side jeg har tástet..

Hej

Jeg har også en sådan router og den dør også bare med forskellige mellemrum
i tid.
Jeg har dog fundet ud af det er fordi jeg til tider kan have mere end 1024
porte åbne på samme tid. Dette skyldes at jeg har en torrent-klient kørende,
hvor jeg dog har sat antallet af simultane connections ned til 150.
Men den Zyxel router dropper sit wan-interface med mere end 1024 connections
og skulle komme op igen efter 5 min; men gør den bare ikke. Jeg er nødt til
at slukke den i 10-15 sekunder og så tænde den igen. CC-erhverv-teknik har
fortalt mig at det er en sikkerhedsfeature at den smider wan-interfacet når
der er mere end 1024 connections.

Lurer på anden mere prof. router som kan håndtere mere end 1024 connections
på samme tid.

Mvh

Brian

Fra : -=Madsen=-

Dato : 04-03-07 14:32

<----------->
> [...]
> porte åbne på samme tid. Dette skyldes at jeg har en torrent-klient
> kørende, hvor jeg dog har sat antallet af simultane connections ned til
<------------>
Hjalp det ?, jeg bruger ikke torrent-klient eller ligende
min kan hoppe af midt i et spil yatzy på tv2

Fra : ----OR----

Dato : 04-03-07 17:23

> [...]
> da der kommer en mystisk conect side til routeren
> istedet for den www side jeg har tástet..

Min falder også ud en gang imellem. Også selv om der ingen trafik er og
PCerne er slukkede.

Fra : Per Tordrup\(MIL\)

Dato : 04-03-07 20:01

Hej

Hvad med at få CC til at hælde nyt firmware på den, måske det ville hjælpe

Per

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : ----OR----

Dato : 04-03-07 21:47

"Per Tordrup(MIL)" <ds013aper@mil.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvad med at få CC til at hælde nyt firmware på den, måske det ville hjælpe

Min ER allerede opdateret. Det har ikke hjulpet.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 04-03-07 22:36

<--------->

> Min ER allerede opdateret. Det har ikke hjulpet.
<----------->
Tror heller ikke på det vil hjælpe har haft problemer med
en Zyzel 650 før, den fik jeg byttet til en cisco ingen
problemer i et par år før den stod af, nu har de kun Zyzel
routere .. øv så jeg fik en uduelig Zyzel 660R istedet

Fra : Svend

Dato : 05-03-07 09:36

-=Madsen=- skrev:
> [...]
> problemer i et par år før den stod af, nu har de kun Zyzel
> routere .. øv så jeg fik en uduelig Zyzel 660R istedet

Ok, prøv at se om du ikke kan få den buttet til denne
<http://dk.pricerunner.com/computing/networking/broadband-gateways/876188/prices>

--
Svend

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 05-03-07 11:54

Jeg havde samme problem med min, og det endte med at jeg selv købte en
Linksys AG241. Siden har det ikke været nede en eneste gang selv om jeg
bruger torrent-klienter med masser af connections eller hvad jeg nu ellers
har fundet på. Det kan klart anbefales.

/morten

Fra : bent

Dato : 09-03-07 15:03

Har selv opgivet af bruge 660HW som CC-default.
Jeg har smidt en ny firmware på fra Zyxel (http://www.zyxel.ch/)
slukkede Wifi delen og købte en Linksys og installeret en DD-WRT firmware.
(den giver bla. 250 mW)
-Siden har der IKKE været problemer

Fra : -=Madsen=-

Dato : 11-03-07 04:36

<---------------->
> [...]
> Jeg har smidt en ny firmware på fra Zyxel (http://www.zyxel.ch/)
> slukkede Wifi delen og købte en Linksys og installeret en DD-WRT firmware.
<------------->
Tak for alle svar

Bare utroligt at CC nægter at der er noget galt med deres hardware
de beskylder kobberet for ikke at kan trække 8Mbit bare underligt
at der ingen problemer var med Cisco routeren, men det skal vi
nok bare finde os i, eller skifte øv

Fra : F.Larsen

Dato : 22-03-07 23:40

"-=Madsen=-" <engelbrechtdk@gmail.com> wrote in message
> [...]
> de beskylder kobberet for ikke at kan trække 8Mbit bare underligt
> at der ingen problemer var med Cisco routeren, men det skal vi

Yo Madsen !

Fik en 660H i sidste uge og har, efter en del fejlsøgning, fundet en fejl i
firmwaren.

Fejlen ligger i routerens NAT session managment som løbende tildeler porte
fra Min=10.000 og op til Max=32.768. Når Max er nået starter den forfra med
tildelingen fra Min. port nummer og det er her fejlen sker.
Hvis der er en langvarende UDP session igang på en port tildeles denne port
fejlagtig til en anden klient og der går kludder i allokeringen. For mit
vedkommende er det en VoIP telefon som dør. Eneste mulighed for at komme ud
af fejlen, er at genstarte routeren.

Mht til de mange nat sessioner kan der tunes lidt på UDP og TCP timeout og
max sessioner for en klient så det triller lidt mere (via telnet):

ip nat timeout tcp 180
ip nat timeout udp <port> 90
ip nat iface wanif0 st = vis nat tabellen

Hvis man en VoIP/SIP enhed på sit netværk skal ALG i 660'eren disables:
ip nat service sip active 0

--
Flemming

Fra : -=Madsen=-

Dato : 24-03-07 16:25

Intersant

Takker for info

Fra : r-lauritsen

Dato : 24-03-07 20:29

> [...]
> de beskylder kobberet for ikke at kan trække 8Mbit bare underligt
> at der ingen problemer var med Cisco routeren, men det skal vi

Ja, derfor fravalgte jeg CC i sidste øjeblik, så kan de tænke lidt over
det. Webspeed kører altid derud af. Godt nok koster det lidt mere, men
kvalitet koster. Er det ikke sådan man siger?

Fra : agricolaagricola@hot~

Dato : 06-03-07 11:22

On 5 Mar., 11:53, "Morten Astrup Christensen" <astrup-
nog...@gmail.com> wrote:
> [...]
> bruger torrent-klienter med masser af connections eller hvad jeg nu ellers

Er der nogen der kan anbefale en trådløs router til en Cybercity 8Mbit
forbindelse (som vil blive opgraderet til 20Mbit på et tidspunkt)?

mvh
Lars

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-03-07 11:30

agricolaagricola@hotmail.com crashed Echelon writing

> Er der nogen der kan anbefale en trådløs router til en Cybercity 8Mbit
> forbindelse (som vil blive opgraderet til 20Mbit på et tidspunkt)?

Er der da noget galt med den AG241 som Morten anbefaler, siden du spørger?

--
Bjarke Andersen

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 06-03-07 12:02

> Er der da noget galt med den AG241 som Morten anbefaler, siden du spørger?
>
> --
> Bjarke Andersen

Den er ikke trådløs

Jeg har samme forbindelse som dig, og har blot koblet en Linksys WRT54GS
efter AG241 for at blive trådløs, det kører perfekt.

/morten

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-03-07 12:22

"Morten Astrup Christensen" <astrup-noget-@gmail.com> crashed Echelon
writing news:45ed4a33$0$175$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Den er ikke trådløs

Doh

Alternativt burde WAG200G og WAG54GS fra Linksys kunne klare ADSL2 og Wifi
på samme tid.

--
Bjarke Andersen

Fra : agricolaagricola@hot~

Dato : 06-03-07 20:07

On 6 Mar., 12:02, "Morten Astrup Christensen" <astrup-
nog...@gmail.com> wrote:

> Den er ikke trådløs
>
> Jeg har samme forbindelse som dig, og har blot koblet en Linksys WRT54GS
> efter AG241 for at blive trådløs, det kører perfekt.

Tak for svaret.

Det er selvfølgelig en mulighed, men jeg ville gerne undgå en ekstra
"kasse" hvis det kunne lade sig gøre

mvh
Lars