Andet multimedie
bentjuul 3670
Vridning af billed i PS
Fra : Morten P. Andersen

Dato : 04-03-07 11:53

Hvordan gør man dette? .... billeder der er vinklet.
se eksempel her: http://www.sumagency.com/works/

:)
Morten

Fra : C. Nielsen

Dato : 04-03-07 12:19

"Morten P. Andersen" <info@lille-web.dk> skrev
> Hvordan gør man dette? .... billeder der er vinklet
Prøv dette . Marker det du vil vinkle , vælg edit - transform - perspektiv
og tryk sammen i den ene ende - og dit billed er vinklet.
--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

www.gekkographic.dk

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 04-03-07 12:29

C. Nielsen skrev:

> Prøv dette . Marker det du vil vinkle , vælg edit - transform - perspektiv
> og tryk sammen i den ene ende - og dit billed er vinklet.
> [...]
TAK du er en knag ..... er der også en nem måde at spejle billedet på
..... eller skal jeg lav et nyt lag(kopi) der er spejlvendt og så fade i
laget ... se igen: http://www.sumagency.com/works/

:)
Morten

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-03-07 12:56

Morten P. Andersen skrev:

> TAK du er en knag ..... er der også en nem måde at spejle
> billedet på .... eller skal jeg lav et nyt lag(kopi) der er
> spejlvendt og så fade i laget ... se igen:
> http://www.sumagency.com/works/

Prøv at hente følgende fil. Hvis du åbner den i Photoshop og kigger
lidt i lagpaletten, så kan du sikkert regne ud, hvordan den er lavet.

<http://tgm.dyndns.dk/photoshop/perspektiv.tif> (4.84 MB).

--
Hilsen
Madsen

Fra : C. Nielsen

Dato : 04-03-07 16:33

> Prøv at hente følgende fil. Hvis du åbner den i Photoshop og kigger
> lidt i lagpaletten, så kan du sikkert regne ud, hvordan den er lavet.
>
> <http://tgm.dyndns.dk/photoshop/perspektiv.tif> (4.84 MB).

Hej Morten.
Har du fået knækket den ?

Du kommer nok ikke uden om en layer mask, hvor du så lægger et farveforløb
fra sort til hvid. I en layer maske er det sådan at sort skaber
gennemsigtighed og hvid gør ikke. Jeg fandt lige et par steder hvor de
skriver om det . Det er en del nemmere hvis det er en bestemt farve det skal
tone ud i og ikke et farveforløb.

http://www.sitepoint.com/article/photoshop-fade-layer-mask
http://www.gimptalk.com/forum/topic/Reflections-484-1.html
http://www.panosfx.com/index.php?option=com_content&task=view&id=117&Itemid=29