Anbefaling af webcam ?
Fra : SpookiePower

Dato : 03-03-07 12:45

Jeg skal have mig et webcam men kender intet til det.
Først vil jeg høre om det på nogle modeller er muligt
at snakke over webcam'et,altså få lyd på, eller skal
det hele foregå ved at skrive sammen ?

Webcam'et skal for det meste bruges sammen med MSN.

Jeg har selv kig på et Logitech Quickcam Pro 5000.
Som jeg kan se det, så virker det som om man kan
tale sammen, men er lidt i tvivl om dette.

--
My Gallery
www.photo.box2600.dk

Fra : Taba

Dato : 03-03-07 18:15

> Jeg skal have mig et webcam men kender intet til det.
> Først vil jeg høre om det på nogle modeller er muligt
> at snakke over webcam'et,altså få lyd på, eller skal
> det hele foregå ved at skrive sammen ?

Et webcam plejer normalt kun at overføre billede - du skal ud i noget
mikrofon/headset hardware for at få lyd med.

> Webcam'et skal for det meste bruges sammen med MSN.
>
> Jeg har selv kig på et Logitech Quickcam Pro 5000.
> Som jeg kan se det, så virker det som om man kan
> tale sammen, men er lidt i tvivl om dette.

Et godt webcam vi har haft til test er fra Microsoft og det hedder LifeCam
NX-6000:
http://www.itzonen.dk/content/anmeldelse.asp?reviewid=982

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Sune Storgaard

Dato : 03-03-07 19:10

Taba skrev:

> Et webcam plejer normalt kun at overføre billede - du skal ud i noget
> mikrofon/headset hardware for at få lyd med.

Der er indbygget mikrofon i det webcam, og det fungerer faktisk ret okay.
Der er ikke det loop man kunne forvente, ihvertfald ikke i et testsetup hvor
højtalerne står på siden af den.

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]