Hvilken AMD dualcore cpu??
Fra : Dr.Phil

Dato : 02-03-07 23:28

Hejsa.

Jeg har planer om at udskifte min A64 3000+ Venice cpu med en dual core.

Jeg har forstået at dualcore er godt til video/dvd encoding..er det
korrekt??
Eksempelvis hvis man skal konvertere en Xvid/DivX fil til DVD format

Hvis det er korrekt..hvilken en af disse vil I anbefale:

Opteron 165 2mb L2 cache
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=161619

eller

A64 X2 4200+ 1mb L2 cache
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=142616

Det er i dette prislag jeg vil ligge.

Så hvilken en af disse yder bedst på alle fronter??

Den skal sidde i et AsRock 939DUALSATA2 bundkort.

Hvor effektiv er ca. en dualcore cpu i forhold til en alm. mht. video
encoding etc. ??

pft..

Fra : Mads

Dato : 03-03-07 00:36

On Fri, 2 Mar 2007 23:28:00 +0100, "Dr.Phil" <321@123.dk> wrote:

>Hejsa.
>
>Jeg har planer om at udskifte min A64 3000+ Venice cpu med en dual core.
>
>Jeg har forstået at dualcore er godt til video/dvd encoding..er det
>korrekt??

Da kun hvis du har et program der understøtter dual core.

Fra : Dr.Phil

Dato : 03-03-07 01:01

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> Da kun hvis du har et program der understøtter dual core.

Ok..hvilke programmer gør det??

Fra : Mads

Dato : 03-03-07 01:28

On Sat, 3 Mar 2007 01:00:44 +0100, "Dr.Phil" <321@123.dk> wrote:

>Ok..hvilke programmer gør det??

Sorry, aner det ikke. Jeg har netop ikke skiftet
til en dual core fordi jeg ikke kunne finde nogen
programmer der gjorde.

mvh Mads

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-07 10:08

Mads wrote:

> Sorry, aner det ikke. Jeg har netop ikke skiftet
> til en dual core fordi jeg ikke kunne finde nogen
> programmer der gjorde.
>
> mvh Mads

Hvis du åbner Task manager og kigger på Performance vil du se at du har
xx antal processer kørende, under alle omstændigheder vil disse belaste
1 ud af 2 kerner mindre, per kerne end de vil belaste en unicore cpu.
Der skal IMHO være et ret stærkt økonomisk incentiv til at vælge unicore
idag.
Enten det eller også betyder de sidste par hundrede MHz noget for det
spil du spiller.

Fra : J. E.

Dato : 04-03-07 01:32

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vil belaste en unicore cpu.
> Der skal IMHO være et ret stærkt økonomisk incentiv til at vælge unicore idag.

Det er jo fuldstændig ligegyldigt hvis du kigger på AMDs rating.
En enkeltkerne med højere rating performer bedre end en med
dobbeltkerne der ligger med en rating under hvis ikke programmet
er beregnet for dobbeltkerneprocessor.
Prøv at kigge på diverse testsider så vil du se, at det er fuldstændig
ligegyldigt stort set om du har en eller to kerner. Jeg har faktisk set
test, hvor en dobbeltkerne ydede en anelse mindre ved samme
nominelle rating. Det der betyder noget er hvad der er den nominerede ydelse.
Er selv rigtig glad for min nye enkeltkerne Athon64 4000+

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-07 10:24

J. E. wrote:

> [...]
> ydelse.
> Er selv rigtig glad for min nye enkeltkerne Athon64 4000+

Ja, det spicifikke program vil ikke nyde godt af den ekstra kerne
direkte, her er clock stadig konge. det jeg siger er at der også er
andre 'husholdningsopgaver' og det kan den anden kerne med fordel tage
sig af. Men jeg holder ved min påstand om at det skal være økonomien der
dikterer Unicore idag, Dual-Core er ikke dyrt. Hvis du vil spille er det
alligevel grafikkortet der er ultimnativt den afgørende faktor, man kan
så sige det taler til Unicore fordel men jeg vil kalde det en stakket
frist for unicore, flertråede spil er på vej (nogle har været her et
stykke tid) og de vil blive forholdsmæssigt flere. DC er vejen frem
clock-ræset er ovre og det kan man lige så godt indse (Her tillader jeg
mig at melde IBM ud af den påstand).

Fra : Dr.Phil

Dato : 04-03-07 10:29

http://www23.tomshardware.com/cpu.html?modelx=33&model1=479&model2=485&chart=177