Forskellig spænding på RAM - hvorfor?
Fra : Henning Larsen

Dato : 02-03-07 19:36

Jeg overvejer at købe noget OCZ PC3200 ram som kører ved 2.8V. Mit bundkort
understøtter 2.75V og 2.85V.

Spørgsmålet er om jeg blot kan køre rammen ved 2.85V?

Og hvorfor kører noget ram ved 2.8V og andet ved 2.6V selvom de begge er
PC3200 og har samme timings?

Henning

Fra : Taba

Dato : 03-03-07 18:18

> Jeg overvejer at købe noget OCZ PC3200 ram som kører ved 2.8V. Mit
> bundkort understøtter 2.75V og 2.85V.
>
> Spørgsmålet er om jeg blot kan køre rammen ved 2.85V?

Det vil jeg mene du godt kan. Det er meget normalt at øve RAMs spænding når
man overclocker for at øge stabiliteten og 0.05 V er ikke synderligt meget.

> Og hvorfor kører noget ram ved 2.8V og andet ved 2.6V selvom de begge er
> PC3200 og har samme timings?

Uha - det ved jeg ikke med sikkerhed men kunne man forstille sig det havde
noget med de moduler/chips og/eller andre komponenter der var anvendt på
dem? Jeg må være dig et præcist svar skyldig desværre...

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum