tvkort spørgsmål
Fra : not@home.se

Dato : 02-03-07 16:05

hej jeg skal have et nyt tvkort det jeg har nu er et point of wiew
nvtv kort det er vist ved at brænde så det gider jeg ikke gøre mere
ved

men jeg leder efter et kort som minimum kan sende suroundlyd ud, have
timeshift,

det skal virke til tdc-kabel tv, og win xp pro med nvidia 6800gt
grafikkort og soundblaster lydkort

og nu mit spørgsmål, der må jo være kommet noget nyere og bedre siden
jeg købte mit for et par år siden

findes der et tvkort der kan sende hd-format eller digitalt tv til min
lcd fladskærm her i stuen ?

nu bliver der jo ikke sendt i hd-format herhjemme endnu, men vil man
kunne modtage hd uden at kunne modtage digitalt tv ?

hvad er det hotteste indenfor tvkort lige nu ?

Fra : Taba

Dato : 03-03-07 18:21

> findes der et tvkort der kan sende hd-format eller digitalt tv til min
> lcd fladskærm her i stuen ?

TV kort plejer for det meste at tage TV ind i computeren og ikke så meget at
sende den ud. Det plejer man at bruge grafikkortet til.

Nej. HDTV er en digital standard: http://en.wikipedia.org/wiki/Hdtv

> hvad er det hotteste indenfor tvkort lige nu ?

Hauppauge plejer at lave gode kort. Men siden dit sidste køb er der også en
mulighed der hedder DVB-T men som ot. kun omfatter nogle få gratisk danske
kanaller (dr1, dr2, tv2).

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum