Andet multimedie
bentjuul 3670
Digitalpen
Fra : Johann Friedrich Str~

Dato : 03-03-07 21:37

Jeg overvejer en digitalpen/digitizer/what have you.

Jeg reger umiddelbart med mest at bruge den til fx at markere clipping
paths med og lignende, så den bliver formodentlig et sekundært
arbejdsredskab til musen. Jeg vil derfor ikke at bruge en større formue
på den - men jeg er på den anden side heller ikke interesseret i at købe
noget bras til 19,95 der ikke fungerer efter hensigten.

Hvad skal jeg kigge efter? Har I nogen anbefalinger?

Johann

Fra : C. Nielsen

Dato : 04-03-07 12:27

"Johann Friedrich Struensee" <spam@bounce.bounce.bounce> skrev
> [...]
> den - men jeg er på den anden side heller ikke interesseret i at købe
> noget bras til 19,95 der ikke fungerer efter hensigten.

Jeg kan anbefale wacom , gerne intuos3 serien, som har 1024 levels , dette
er især en fordel hvis du laver noget med vektor grafik og skal ramme små
punkter, eller kan deres minde dyre serier også anbefales. De er ikke de
billigste , men jeg har aldrig haft en der gik i stykker og jeg bruger min
mange timer om dagen , hver dag.
--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

www.gekkographic.dk www.gekkoline.dk
"smile and the world smiles back, most of the time "

Fra : Martin Helbo

Dato : 05-03-07 09:58

Johann Friedrich Struensee wrote:

> Hvad skal jeg kigge efter? Har I nogen anbefalinger?

Wacom er de bedste. Jeg har selv en intous 3 A5.
Jeg bruger stort ikke musen længere, pennen er nok til mig.

Mvh
Martin

Fra : Rado

Dato : 05-03-07 16:19

On Sat, 03 Mar 2007 21:36:54 +0100, Johann Friedrich Struensee
<spam@bounce.bounce.bounce> wrote:

> [...]
>noget bras til 19,95 der ikke fungerer efter hensigten.
>
>Hvad skal jeg kigge efter? Har I nogen anbefalinger?

Bruger selv den her. Den er stor, men det synes jeg er en fordel. Den
tilhørende mus er noget ubrugeligt bras, men den anser jeg også for
overflødig. Resten fungerer fint, og opløsningen er ganske høj, prisen
taget i betragtning.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?Bedom=true&ID=138572
http://trust.com/products/product.aspx?artnr=14070

Iøvrigt kan man købe nye penne til den til omkring 60 kr i USA (har
ikke kunnet finde dem herhjemme), om nødvendigt.

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : Rado

Dato : 05-03-07 16:38

On Mon, 05 Mar 2007 16:19:24 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?Bedom=true&ID=138572

Nåja, det ser faktisk ud som om der ikke er nogen der forhandler den
herhjemme p.t. - der var ellers flere der havde den for få måneder
siden. Måske den kommer igen - den har tidligere været udsolgt alle
steder.

Prisen ligger iøvrigt normalt omkring 700 kr.

Fra : Rado

Dato : 05-03-07 16:46

On Mon, 05 Mar 2007 16:38:13 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>Nåja, det ser faktisk ud som om der ikke er nogen der forhandler den
>herhjemme p.t.

Det var så forkert - der er bare ikke nogen listet på EDBprisers side.
Men Trust har nogle links til danske forhandlere:

http://trust.com/products/storefinder/online/sitefinder.aspx?artnr=14070&cid=58

Midt-Data f.ex.har den, til 799.-

http://tinyurl.com/2azpzv

Fra : Rado

Dato : 05-03-07 16:50

On Mon, 05 Mar 2007 16:46:01 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
/online/sitefinder.aspx?artnr=14070&cid=58

>Midt-Data f.ex.har den, til 799.-

Sludder, 677.-

(så er det også slut herfra...)