Imagemagick - lav en thumbnail using php.
Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 03-03-07 18:30

Hejsa!

Jeg ville meget gerne bruge imagemagick convert rutine frem for at bruge:

:function CreateThumb ($jpgFile, $width, $dest){
:
: // Get new dimensions
: list($width_orig, $height_orig) = getimagesize($jpgFile);
: $height = (int) (($width / $width_orig) * $height_orig);
:
: // Resample
: $image_p = imagecreatetruecolor($width, $height);
: $image = imagecreatefromjpeg($jpgFile);
: echo $image;
: imagecopyresampled($image_p, $image, 0, 0, 0, 0, $width, $height,
$width_orig, $height_orig);

: // Output
: return imagejpeg($image_p, $dest, 100);
}

Da denne rutine, tilsyneladende render tør for hukommelse. Hvordan gør man
det? jeg synes jeg har stået på hovedet på google - men jeg søger nok efter
noget forkert.

Jeg har plads på servage.net og de skulle efter deres faq have rutinen
liggende her:

The path for ImageMagick Convert utility is:

/usr/local/bin/convert

Men hvordan får jeg fat i den - hvordan kommer jeg til at bruge den fra PHP

Jeg har forsøgt at lave noget i denne stil - men det giver ikke rigtig noget
resultat - ej heller nogen fejlmeddelser.

:$command="/usr/local/bin/convert
'/mounted-storage/home39c/sub008/sc30788-LHIZ/www/billeder/import/test.jpg[120x120]'
/mounted-storage/home39c/sub008/sc30788-LHIZ/www/billeder/import/thumbnail.png";
:
:echo $command;
:echo passthru($command);

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh,

Martin Rise Christensen

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 03-03-07 19:04

Nevermind, jeg fik bikset koden sammen så den ser således ud og nu virker
det tilsyneladende

$imagemagickPath = "/usr/local/bin";
$thumbnail_width= "120";
$thumbnail_height="120";
$images_dir="/mounted-storage/home39c/sub008/sc30788-LHIZ/www/billeder/import/";
$filename="test.jpg";

exec("$imagemagickPath/convert -geometry " .
"{$thumbnail_width}x{$thumbnail_height} " . "$images_dir/$filename
$images_dir/tb_$filename");

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-03-07 21:38

Martin Rise Christensen skrev:

> Da denne rutine, tilsyneladende render tør for hukommelse.

Jeg har brugt en PHP-rutine med bl.a. imagecopyresampled() til at
generere frimærker og webbilleder ud fra SMÅ 1000 originaler hver
på omkring 1 MB. Det gav ikke hukommelsesproblemer (men nok
time-out før jeg fik justeret det).

--
Bertel

Fra : Martin

Dato : 05-03-07 15:19

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> generere frimærker og webbilleder ud fra SMÅ 1000 originaler hver
> på omkring 1 MB. Det gav ikke hukommelsesproblemer (men nok

skal vi diskuterer imagemagick/graphicksmagick og de GDlib igen :)