Udfyldning af form med php
Fra : Harald

Dato : 03-03-07 14:03

Hej

Jeg skal lave en <form> med en del indput felter, disse felter skal fra
starten udfyldes med værdier fra en MySQL DB, hvordan koder man selve den
del der fylder værdierne ind i de enkelte indput felter, der findes sikkert
en smart fremgangsmåde?

Værdierne der skal bruges har jeg i en $result variabel efter at have kørt
denne SQL:
$result = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE IDKode=3") or
die(mysql_error());

/HK

Fra : Harald

Dato : 03-03-07 17:20

"Harald" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> denne SQL:
> $result = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE IDKode=3") or

Må hellere lige nævne at jeg godt kan lave det selv men det jeg gerne vil
have er nogle hint til hvordan man lavet det bedst.

/HK

Fra : Ralle

Dato : 04-03-07 00:17

> Værdierne der skal bruges har jeg i en $result variabel efter at have kørt
> denne SQL:
> $result = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE IDKode=3") or
> die(mysql_error());

Hej...

Dette har jeg arbejdet meget med for ikk så langtid siden, har redigeret lidt i
en kode, og her er den så: den burde virke, men hvis du løber ind i problemer,
fejl, så skriv det :)

Ralle

Her er koden:

<?php
include("config.php");
// includere config'en hvor
// db ting er i. og connect er.

if($submit)
{

$title = $_POST['title'];

$result = mysql_query("UPDATE brugere SET title='$title' WHERE
IDkode='$IDkode' ",$connect);

    echo "Du har nu gemt dine oplysning.";
echo "<meta http-equiv=Refresh content=10;url=index.php>";
}
elseif($IDkode)
{

$result = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE IDkode='$IDkode'
",$connect);
while($myrow = mysql_fetch_assoc($result))
{
$title = $myrow["title"];
?>
<form method="post" action="<?php echo $PHP_SELF ?>">
<input type="hidden" name="IDkode" value="<? echo $myrow['IDkode']?>">

Title: <input name="title" size="40" maxlength="255" value="<? echo $title;
?>">
<input type="submit" name="submit" value="Updater tekst">
</form>
<?
}

}
?>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Harald

Dato : 06-03-07 20:27

"Ralle" <ralle_rass@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> $title;
> ?>">
> <input type="submit" name="submit" value="Updater tekst">

Det virker fint, takker.

/HK