Download fil fra PHP
Fra : Michael Salomonsen

Dato : 03-03-07 13:12

Jeg har et PHP script der genererer en tekstfil til download - dette
har også virket, men pludselig er PHP begyndt at vise indholdet
istedet for download muligheden (virker fint på min testmaskine, men
ikke på driftsserveren :(( ).

Scriptet indeholder:
header ("Content-type: octet/stream");
header ("Content-disposition: attachment; filename=enfil.txt;");
så det er ikke det der er problemet.

Hvor kan der evt. være gået noget galt i PHP.ini (er ikke sikker på de
er 100% ens på begge maskiner)

-Michael

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 09:41

Er du sikker på at det ikke er fordi du linker til den vha. en http
kommando i HTML dokumentet ?

Ifølge W3C kan man benytte "file" istedet for "http" !
Eksempel før:
   <A HREF='Link'>http://mydomain.dk/test.txt'>Link til test</A>
Eksempel efter:
   <A HREF='file://mydomain.dk/test.txt'>Download fil</A>

Det første eksempel vil blot åbne tekst dokumentet i browservinduet
det andet burde aktivere din browser's "Save as..." dialog, dog skal
du være opmærksom på at browseren kan fortolke dette forskelligt !
Det samme kan opnå's vha. javascript, men det er en helt anden snak !

mvh
   Olrik Larsen
   omd[]tra-tanr[]dk