Dato format fra mysql?
Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 03-03-07 09:39

Hej med jer.

Jeg har en tagwall på min hjemmeside, alle oprettede indlæg ligges i en
mysql database og heri indgår oprettelses tidspunktet.
Jeg opretter tidpunktet med funktionen NOW(), men det giver mig en dato i
formatet YYYY-MM-DD, hvilket jeg selvfølgelig gerne vil have ændret til
DD-MM-YYYY. Er der en måde jeg kan gøre det på når jeg henter dataene
og viser dem?
(Der er allerede en del indlæg, så det vil være bedst for
mig hvis hvis det ikke er metoden jeg opretter dem på der skal ændres)

På forhånd tak for hjælpen.

/Kasper

Fra : Dan Storm

Dato : 03-03-07 17:43

Kasper Nordal Lund skrev:
> [...]
> (Der er allerede en del indlæg, så det vil være bedst for
> mig hvis hvis det ikke er metoden jeg opretter dem på der skal ændres)

<?php
//utestet
$org_time_array = explode("-", $org_time);
echo date("d-m-Y", mktime('', '', '', $org_time_array[1],
$org_time_array[2], $org_time_array[0]);

?>

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 03-03-07 21:22

On Sat, 03 Mar 2007 17:43:16 +0100, Dan Storm wrote:

> <?php
> //utestet
> $org_time_array = explode("-", $org_time);
> echo date("d-m-Y", mktime('', '', '', $org_time_array[1],
> $org_time_array[2], $org_time_array[0]);

Der manglede lige en ) (parantes slut), ellers virker det perfekt - mange
tak.