Thunderbird opdatering volder problemer :(
Fra : Kong Kent

Dato : 03-03-07 15:43

Af én eller anden årsag tilter Thunderbird for mig lige p.t. Når jeg
forsøger at åbne programmet, så vil den først opdatere til ver. 1.5.0
eller noget, men den stopper halvvejs og siger, at opdateringen
mislykkedes, og at jeg skal tjekke om jeg har rettigheder til at ændre i
filer, og genstarte Thunderbird. Jeg klikker OK, og så prøver den at
opdatere igen med det samme. Sådan går det bare i ring, og jeg kan ikke
stoppe den automatiske opdatering, medmindre jeg lader være med at
klikke OK i fejlmeddelelsesvinduet, og så starter Thunderbird ikke op.

Nogle få gange kan jeg få lov at komme ind, og så har jeg forsøgt at slå
automatisk opdatering fra, men problemet kommer alligevel tilbage i ny
og næ. :(

Nogen der kan hjælpe? Nu genstarter jeg, så guderne må vide hvornår jeg
ser svaret (hvis ikke jeg snyder, og tjekker svaret via Google *GG*)

På forhånd tak, hvis nogen har en løsning :)

mvh

KongKent

Fra : Carl Drud

Dato : 03-03-07 16:13

Kong Kent <kongkent@anarki.dk> writes:

> [...]
> ikke stoppe den automatiske opdatering, medmindre jeg lader være med
> at klikke OK i fejlmeddelelsesvinduet, og så starter Thunderbird ikke

Det er vel noget med at der skal administrator rettigheder til, for at
installere programmer.

--
Carl

Fra : Kong Kent

Dato : 03-03-07 16:30

Carl Drud skrev:

> Det er vel noget med at der skal administrator rettigheder til, for at
> installere programmer.

Ja, det tænkte jeg også. Men når jeg er ene bruger af computeren, burde
det dæleme ikke være noget problem. :P Har da selv installeret ALT på
computeren.

Det er sikkert en bug, men jeg er bare ikke nørd nok, til at kunne fixe
den selv.

mvh

KongKent

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-03-07 17:23

Den 03-03-07 15.43 skrev Kong Kent følgende:
> [...]
> eller noget, men den stopper halvvejs og siger, at opdateringen
> mislykkedes, og at jeg skal tjekke om jeg har rettigheder til at ændre i

Du kan prøve at installere den nyeste version manuelt, hent den fra
http://www.mozilla.com. Hvis den stadig ikke vil installeres, så må du
tjekke dine brugerrettigheder, som Carl er inde på.

Lykkes det, slipper du ikke helt for opdateringsmeddelelser -
Thunderbird 2 skulle efter planen blive udsendt på tirsdag.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Red slettede filer med PC Inspector.

Fra : Kong Kent

Dato : 03-03-07 21:53

> [...]
>
> Lykkes det, slipper du ikke helt for opdateringsmeddelelser -
> Thunderbird 2 skulle efter planen blive udsendt på tirsdag.

Så tror jeg, at jeg forsøger at leve indtil tirsdag, og så installere
TB2 oveni den nuværende ver. 1.5.0.10 .

Tak for hjælpen indtil videre. :)

mvh

KongKent