Ændring af profil i Thunderbird
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 03-03-07 13:15

Jeg har måtte reinstallere min WinXP og alle programmer, inklusive
Thunderbird. Dermed har jeg oprettet en ny brugerprofil i Documents and
Setting. Hvordan får jeg nu adgang til min adressebog og de e-mails, der
ligger under min gamle brugerprofil?
Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-03-07 17:18

Den 03-03-07 13.14 skrev Jørgen Farum Jensen følgende:

> [...]
> Thunderbird. Dermed har jeg oprettet en ny brugerprofil i Documents and
> Setting. Hvordan får jeg nu adgang til min adressebog og de e-mails, der

Har du taget backup af den gamle profil, eller har du placeret profilen
på et andet drev end Windows-drevet? Har du formateret Windows-drevet?
Hvis du svarer nej, nej, ja, så er din profil inklusive dine mails mm.
gået til de evige bitmarker.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar smelter internettet sammen med din computer.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 03-03-07 17:58

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> på et andet drev end Windows-drevet? Har du formateret Windows-drevet?
> Hvis du svarer nej, nej, ja, så er din profil inklusive dine mails mm.

Jeg har ikke formateret Windows-drevet, og har adgang til den tidligere
profil under mit tidligere User Name. For en sikkerhed skyld har jeg
kopiret Document and Settings til en anden harddisk, så, så vidt jeg kan
se har jeg to profiler, en med virkning til 26/2 og en med virkning fra
i dag.

Med venlig hilsen
Jørgen Farum Jensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-03-07 20:32

Den 03-03-07 17.57 skrev Jørgen Farum Jensen følgende:

> Jeg har ikke formateret Windows-drevet, og har adgang til den tidligere
> profil under mit tidligere User Name.

Fint!
> For en sikkerhed skyld har jeg
> kopiret Document and Settings til en anden harddisk, så, så vidt jeg kan
> se har jeg to profiler, en med virkning til 26/2 og en med virkning fra
> i dag.

Har du taget den nye profil i brug? Hvis du ikke har taget den i brug:

Startknappen => kør => skriv: %appdata% => OK => slet mappen Thunderbird
=> Kopier den gamle Thunderbirdmappe over i %appdata%-mappen => åbn
Thunderbird, og alle dine gamle data skulle gerne være der.

Hvis du har taget den nye profil i brug, bliver det en del mere
besværligt. I så fald kan du starte med at få den gamle profil frem ved
ovenstående metode, men i stedet for at slette den nye
Thunderbird-mappe, skal du omdøbe den, fx til "ny-thunderbird".

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Slå tjenesten Messenger fra, så den ikke kan misbruges til spam.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 03-03-07 21:25

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]

> ovenstående metode, men i stedet for at slette den nye
> Thunderbird-mappe, skal du omdøbe den, fx til "ny-thunderbird".

Tusind tak for oplysning lige i øjet. Jeg /havde/
taget den nye profil i brug (blandt andet for at kunne
stille spørgsmålet) - men det var jo ikke sværere end som
så.

Basalt set kan man simpelthen kopiere hele indholdet af
Thunderbird-folderen tilbage til Documents and Settings.

I øvrigt ros til dit fortræffelige hæfte om Firefox og
Thunderbird - kan absolut anbefales.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-03-07 21:51

Den 03-03-07 21.25 skrev Jørgen Farum Jensen følgende:

> Basalt set kan man simpelthen kopiere hele indholdet af
> Thunderbird-folderen tilbage til Documents and Settings.

Ja, det er ret nemt at have med at gøre.

> I øvrigt ros til dit fortræffelige hæfte om Firefox og
> Thunderbird - kan absolut anbefales.

Jeg takker mange gange; det tæller ekstra, når rosen kommer fra en anden
forfatter.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Ryd op i dine højrekliksmenuer med Mmm Free.