netværk ?
Fra : Preben Ulf

Dato : 01-07-01 15:07

Jeg har 3 pc-er med ethernetkort, 1 stk. D-link Des-1005D switch
og så en ADSL-forbindelse som har kørt upåklageligt !

Men i går fik jeg problemet at en af pc-erne ikke kunne komme på
nettet så jeg skiftede Tcp/ip-protokollen ud x antal gange og så pludselig
virkede forbindelsen igen.

Men nu er samme problem bare på en anden af mine pc-er og
her hjælper det ikke at udskifte protokoller eller netkort !

Har i nogen ideer til hvad der kan være galt og hvad jeg
evt. kan gøre for at udbedre "fejlen" ?

På forhånd mange tak !

Fra : Preben Ulf

Dato : 01-07-01 18:37

Jeg glemte lige at fortælle at jeg ingen problemer har på det lokale netværk
imellem de 3 pc-er !

Fra : Preben Ulf

Dato : 01-07-01 20:19

Jeg har også prøvet at flytte stikket til andre porte i switchen men lige
lidt hjælper det !?

--
Preben Jensen
www.pdcs.dk

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 01-07-01 21:01

Hvilket O/S ?

Hvis win2k, prøv at smide servicepack2 på.
Måske det hjælper...

Thomas J.

Fra : Preben Ulf

Dato : 01-07-01 21:23

"Thomas Jørgensen" <cfp11058@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket O/S ?
det er WinME på alle 3 pc-er.
nu er problemet igen flyttet videre til en af de andre pc-er, så nu har alle
3 prøvet turen, hvad pokker skal jeg prøve...? det er bare for meget !

--
Preben Ulf
preben@Apdcs.dk

Fra : Karsten Madsen

Dato : 01-07-01 21:26

> nu er problemet igen flyttet videre til en af de andre pc-er, så nu har
alle
> 3 prøvet turen, hvad pokker skal jeg prøve...?

Er TCP/IP den eneste protokol der er installeret ?
Hvilken IP adresse og maske bruger du på de tre PCer ?

Hilsen Karsten

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 03-07-01 19:04

Hej Preben

Mon det er fordi at du kun har to dynamiske ip-adresser, som er standard ved
TDC-BB ???

MVH

Fra : Preben Ulf

Dato : 10-07-01 07:31

> Mon det er fordi at du kun har to dynamiske ip-adresser, som er standard
ved
> TDC-BB ???
yeps Thomas, det var lige hvad der var tilfældet
så nu har jeg bestilt 2 ekstra dyn. IP-er, det får man for kr. 10 pr. mdr.
hos TDC