Aktivering af Jumbo Frames
Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 02-03-07 18:49

Hej NG,

Jeg vil gerne benytte Jumbo Frames sammen med min Synology CS-406.

Jeg har et D-Link DGE-528T Gigabit Ethernet Adapter i en Win XP pro maskine.

Jeg har aktiveret jumbo frames i Synology med MTU på 8000.

Når jeg aktivere Jumbo Frames på netkortet (jeg kan ikke finde et sted hvor
MTU kan indstilles), så mister jeg forbindelsen med Synologyen.

Det hele kører på et GigaLan.

Hvad gør jeg forkert?

Hilsen

Jacob

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-03-07 21:27

On Fri, 2 Mar 2007 18:49:03 +0100, "Jacob Jørgensen"
<gismoREMOVE@12move.dk> wrote:

> Det hele kører på et GigaLan.
>
> Hvad gør jeg forkert?

Er du sikker på, din switch supporterer jumbo frames?

-A

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 02-03-07 22:25

> On Fri, 2 Mar 2007 18:49:03 +0100, "Jacob Jørgensen"
> Er du sikker på, din switch supporterer jumbo frames?
>
> -A
> --
Ja - Det er en 3COM Gigabit Switch 8 (3CGSU08).

Der står "Jumbo Frame support" på kassen.

Hilsen

Jacob

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 05-03-07 15:27

"Jacob Jørgensen" <gismoREMOVE@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvor
> MTU kan indstilles), så mister jeg forbindelsen med Synologyen.

Pkt. 1 - Du skal køre Gigabit ethernet hele vejen igennem. Du vil få
link-loss ved JF på FE.

Pkt. 2 - Det kunne være at framesize ikke er ens i alle enheder.
Det kan være noget at en prøvelse, at finde den korrekte size, da nogle
vendors medregner header size og andre ikke.
Intel netkort kan fx typisk disse værer:
4088 bytes
9014 Bytes
16128 Bytes

Er du sikker på dit 79 kroners netkort kan klare jumboframes ?
http://www.dlink.co.in/dlink/Products/Adapters/dge528t.htm
Siger ikke noget om dette ...

Ej heller kan jeg se nogle steder at CS-406 kan bruge JF. ...

Men jeg har heller ikke kigget meget på google efter det

MVh
Martin