Update MySQL med ASP
Fra : Christian Itzchaky L~

Dato : 02-03-07 15:10

http://urlen.dk/links/koden.txt

Check lige den kode... Nederst er der et ydmygt forsøg på at
updatere klik til 2... Jeg kan godt udskrive værdier... Men den
holder ikke helt den der med at updatere.. Hvad skal jeg gøre for
at få det til at virke?

klik skal være en tal værdi...

Det ville ikke gøre noget hvis i skrev en færdig kode til mig
Det vil sige at i gerne må kopiere hele min kode ind i
indlægget.. Altså bare med de (forhåbentlig) små ændringer...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-03-07 20:09

Christian Itzchaky Larsen skrev:

> [...]
> updatere klik til 2... Jeg kan godt udskrive værdier... Men den
> holder ikke helt den der med at updatere.. Hvad skal jeg gøre for

Hvilken fejlmeddelelse får du?

Jeg gætter på at du får fejl i afsnittet her:

<%
UPDATE links
SET klik = 2
WHERE site = '" & Request.Querystring("site") & "'
%>

Update er ikke en asp-kommando, så asp-parseren aner ikke hvad den
skal med den linje. Set-linjen kan give en form for mening i asp,
men det er ikke det du er ude efter.

Når du - som her - skal arbejde med databaser, skal du sende
kommandoer til databasen som sql-strenge gennem et ado-objekt. For
at opnå det skal der to rettelser til - dels skal sql-sætningen
laves som en streng:

strSQL = "UPDATE links SET klik = 2 WHERE site = '" & _
    Request.Querystring("site") & "'"

Dernæst skal forespørgslen "køres" - dvs. sendes til
databaseobjektet:

Connection.Execute (strSQL)

I modsætning til din udvælgelse skal man ikke bruge "Set rs = ..."
- da en handlingsforespørgsel ikke returnerer nogen poster.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Christian Itzchaky L~

Dato : 02-03-07 21:16

ENDELIG FIK JEG DET SVAR JEG LEDTE EFTER!!! HAHA!!!!!!

thanks Jens!! Now i can r.i.p.

Fra : Mads Graugaard Hanse~

Dato : 03-03-07 13:12

Christian Itzchaky Larsen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> ENDELIG FIK JEG DET SVAR JEG LEDTE EFTER!!! HAHA!!!!!!

Som sagt i et tidligere indlæg, lad venligst være med at råbe :)

/Mads