Hvordan kan en browser detector kende fors~
Fra : Dimsen

Dato : 02-03-07 20:05

Hej.

Jeg har problemmer med et script, der detecter ens browsere.
Det er noget med Mozilla Firefox og Netscape Navigator. De har
samme appname og appcodename.

Hvordan kan browser detectoren kende forskel på dem?

Mvh den lille dimsidut x)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-03-07 20:20

Dimsen skrev:

> Jeg har problemmer med et script, der detecter ens browsere.

Hvad bruger du browserdetektion til?

Generelt er browserdetektion noget der kun skal bruges når alle
andre muligheder er udtømt - dels i form af at bruge standardiseret
kode der fungerer i alle nyere browsere, og dels ved at bruge
feature- eller objektdetektion i stedet for browserdetektion.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Dimsen

Dato : 02-03-07 20:44

> Hvad bruger du browserdetektion til?

Det er bare lidt til min forside :)

Men ellers ønsker jeg ikke kommentare, men hjælp :)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-03-07 20:49

Dimsen skrev:

> Det er bare lidt til min forside :)

Det er underordnet hvor du bruger scriptet - men ikke hvad formålet
med at bruge det er.

Må vi se din forside?

> Men ellers ønsker jeg ikke kommentare, men hjælp :)

Velkommen til usenet. Kommentarer er også hjælp - muligvis ikke den
hjælp du beder om, men måske den hjælp du har brug for.

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-07 23:23

"Dimsen" <blackhole@blackhole.com> skrev i en meddelelse

> Det er bare lidt til min forside :)
>
> Men ellers ønsker jeg ikke kommentare, men hjælp :)

Hej Dimsen,

Jeg benytter også en form for browdetektion, men det gøres i ASP.
Jeg gør noget i retning af følgende:

<%
If Instr(Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT"),"MSIE") <> 0 Then
Browser = "Internet Explorer"
Else
Browser = "IKKE Internet Explorer"
End If
%>

Håber at det kan bruges !!!
Neuhafen

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-03-07 00:04

Dimsen skrev:

> Det er bare lidt til min forside :)

Må vi ikke se den? Det er meget nemmere at hjælpe
hvis vi ser hvad du har i forvejen.

> Men ellers ønsker jeg ikke kommentare, men hjælp :)

Du får lidt kommentarer alligevel: Jeg har ikke brugt
browser-detektion siden Netscape 4 var almindelig
hos mange brugere, og er af den overbevisning at det
slet ikke er nødvendigt.

Korrekt kode er normalt nok til at det bliver vist helt
ensartet i nyere browsere, så du skal fortælle lidt mere
om hvilket formål du har med det.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : preben nielsen

Dato : 05-03-07 07:33

"Dimsen" <blackhole@blackhole.com> skrev i en meddelelse

> Det er bare lidt til min forside :)

Åh nel, ikke en af de sider, som vil oplyse mig om at siger "Du
bruger browseren XXXX" ?? How 1990s...

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-03-07 01:11

skrev:

> [...]
> ASP. Jeg gør noget i retning af følgende:
>
> <%
> If Instr(Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT"),"MSIE") <>

Har du nogen ide om fejlraten på det tjek? (visse udgaver af Opera
og Safari vil fx blive medtaget som IE på denne måde).
--
Jens Gyldenkærne Clausen