MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fjern dual boot fra Vista uden at have Vis~
Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-03-07 14:50

Hej !

Jeg har en PC, som jeg har kørt Vista på en ekstra hardisk altså
med dual boot sammen med XP

Harddisk 1 = XP
Harddisk 2 = Vista

- nu har jeg slettet harddisk 2 med Vista - men glemte at fjerne
dual boot først.

Det er ikke et kæmpe problem - XP starter fint op - men den viser
stadig dual boot menuen ved opstart.

Hvordan fjerner jeg den når Vista ikke er der mere ?

Jeg har checket boot.ini - men der er indsat nogle linier, der
fortæller at den ikke bruges mere, men ændringer skal ske fra
Vista.

Vil en "FDISK /FIXMBR" fra en bootdiskette løse problemet ?

Eller skal jeg være mere brutal - jeg kan se at der er nogle
skjulte filer i roden på C, som ikke er der på de PC'er, der
aldrig har kørt Vista - skal jeg "bare" slette dem - eller vil
det give andre problemer ?

Jeg kunne også prøve en reparation af XP ?

Eller er der en nem og sikker måde ?

På forhånd tak.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : jørgen

Dato : 01-03-07 14:57

Jan Vestergaard wrote:

> Eller er der en nem og sikker måde ?

fixboot fra genoprettelseskonsollen.

Så overlader du igen opstarten til ntldr og boot.ini

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-03-07 15:15

jørgen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> fixboot fra genoprettelseskonsollen.
> Så overlader du igen opstarten til ntldr og boot.ini

OK - tak - det prøver jeg i aften.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-03-07 19:46

jørgen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> fixboot fra genoprettelseskonsollen.
> Så overlader du igen opstarten til ntldr og boot.ini

Kan man gøre det på anden måde end ved at boote fra CD'en ?

Den booter fint - skriver at den checker hardwaren - og kommer så
en blå side med tekst - der går den i baglås og dør fuldstændig
;-(

Jeg har prøvet 3 forskellige CD'er - og de dør alle under boot på
den PC - på de to andre PC'er i huset kan jeg fint boote fra
dem......

Det er lidt træls ;-(

Så andre forslag er velkomne

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Pico

Dato : 01-03-07 23:18

Jan Vestergaard wrote:

> [...]
>
> Jeg har prøvet 3 forskellige CD'er - og de dør alle under boot på
> den PC - på de to andre PC'er i huset kan jeg fint boote fra

Hvis den automatisk starter op i XP, som jeg forstod efter det du skrev, kan
du også komme over det ved at sætte "Timeout" til nul i bootini i stedet for
de 30 den normalt står til.
--
MVH
Pico

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-03-07 00:19

Pico skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Hvis den automatisk starter op i XP, som jeg forstod efter det
> du skrev, kan du også komme over det ved at sætte "Timeout"
> til nul i bootini i stedet for de 30 den normalt står til.

Ikke når det er Vista, der har lavet dual-booten.

Som jeg skrev i det oprindelige indlæg, så bruges boot.ini ikke,
når Vista laver dual-booten, og det er i Vista man skal rette den
slags ting.

Mit problem er at få den til at bruge boot.ini, når man har
slettet Vista.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 02-03-07 01:19

http://www.vistabootpro.org/

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-03-07 01:49

Kerim Ellentoft skrev følgende i et indlæg på Usenet:

> http://www.vistabootpro.org/

Whee - det er genialt - MANGE TAK !

Den får mig godtnok ikke til at bruge boot.ini igen, men den
retter i Vista's konfiguration af booten, så jeg kan ændre den
til 0 sekunder, så menuen ikke komme op i starten

Alle tiders

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Pico

Dato : 03-03-07 23:32

Jan Vestergaard wrote:

> [...]
> slags ting.
>
> Mit problem er at få den til at bruge boot.ini, når man har

Det var jeg så ikke klar over, har ikke prøvet Vista endnu
--
MVH
Pico