Xerox multifunktionsmaskine
Fra : Claus Rasmussen

Dato : 01-03-07 22:40

På min arbejdsplads har vi en Xerox WorkCentre Pro C2128 som endtil i sidst
uge har fungeret perfekt når vi skulle scanne billeder.
Maskinen var sat til at når vi scannede på maskinen smed den automatisk
billedet (*.jpg) over i en delt mappe (via netværk) på en pc'er, hvor vi så
fiskede
det frem til videre bearbejdning!

Maskinen var sat til overføre billedet til en intern IP (=pc) i en bestemt
mappe.

Nu ligger det så desværre sådan at vi har investeret i en Vista pc'er
- og nu vil denne arbejdsgang ikke virke mere.

Jeg har kæmpet en kamp for at få det til at virke men kan ikke lige se
løsningen.

Den kommer med en fejludskrift når vi scanner -(noget der minder om dette
her)
den kan ikke finde f.eks ftp protokol på ip 192.168.1.121:21 - til sti
//butik/scan ?????

Er det fordi der skal åbnes porte i Vista og/eller router ?
skal mappen //butik/scan deles som ??? ftp mappe ??

Jeg ringede til Xerox support som sendte teknikker men da det jo ikke er en
FEJL
men en funktion som KUNNE BENYTTES kørte han igen

Hvem kan have nogle godt input til dette ?

Med venlig hilsen
Claus Rasmussen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-03-07 08:50

"Claus Rasmussen" <claras@post10.tele.dk> crashed Echelon writing

> den kan ikke finde f.eks ftp protokol på ip 192.168.1.121:21 - til sti
> //butik/scan ?????
>
> Er det fordi der skal åbnes porte i Vista og/eller router ?
> skal mappen //butik/scan deles som ??? ftp mappe ??

FTP kører på TCP port 21, denne skal selvfølgelig være tilladt i evt.
firewall som din FTP server nu måtte køre med.

Desuden skal maskinen (192.168.1.121) som skal modtage billederne have en
FTP server kørende.

--
Bjarke Andersen

Fra : skibber

Dato : 02-03-07 12:09

On 01-03-2007 22:40:04, "Claus Rasmussen" wrote:
> [...]
> FEJL
> men en funktion som KUNNE BENYTTES kørte han igen
Xerox i en nødeskal,han kunne jo ha givet dig et par fif inden han gik.

Ellers er Bjarke inde på noget af det rigtige,du kunne jo prøve at
koble Vista firewall fra,og se om du i det hele taget kan komme i
kontakt med resten af netværket først.

Kan du ikke det er der nogle porte der skal åbnes i routeren til den
Vista pc,så du får adgang igennem din router til reste af netværket.

Der burde da også være en netværks printerdriver til WorkCentre Pro C2128
du kan installere på den Vista pc.

/skibber