Hastighed og netkort
Fra : Bo Nielsen

Dato : 01-03-07 15:35

Hej,

Jeg er støt på følgende udtagelse:

- How may I speedup a LAN connection?
- use a high speed Network Adapter (a good network adapter can more than
double the speed!)

Hvad forstås ved en god netwærks adapter?

Er der nogle fabrikater netkort der er bedre end andre, forslag modtages med
tak

Jeg tænker ikke på at et kort kan køre 1 Gbit i stedet for 100 Mbit, men at
man får en bedre ydelse mellem

f.eks 2 100 Mbit kort. Skal det ikke forstås sådan...

Bo.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 01-03-07 16:56

Bo Nielsen wrote:

> [...]
> men at man får en bedre ydelse mellem
>
> f.eks 2 100 Mbit kort. Skal det ikke forstås sådan...

Nu er det jo taget ud af sammenhæng, men ja, der er forskel på netværkskort.
Hvis du skal bruge et 100 mbit PCI kort, så køb et brugt Intel
Etherexpress100. De er billige og IHMO det bedste kort i klassen.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Max

Dato : 01-03-07 17:12

Hej Bo

> f.eks 2 100 Mbit kort. Skal det ikke forstås sådan...

Som jeg har forstået de netværksfolk jeg har arbejdet sammen
med, ja så betyder valget af kort ikke ret meget når det kun
drejer sig om et netværk med kun et par kort. Men hvis man
har mange kort på netværket, ja så skulle det køre bedre med
gode (dyre) kort på grund af at de håndtere sådan noget som
kollisionscheck og den slags bedre.

--
Mvh Max