DHCP + OSX
Fra : Nikolaj W.

Dato : 01-03-07 11:58

Vi har på vores kollegie fælles internet, hvor vores ip osv bliver tildelt
via dhcp, min nabo køre OSX men den bliver ved med at få sin ip fra en på
nettet som har en router til at stå, hvordan tvinger man OSX væk fra denne
router og så ip andetsteds?

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 01-03-07 12:05

Nikolaj W. skrev:

> [...]
> fra en på nettet som har en router til at stå, hvordan tvinger man OSX
> væk fra denne router og så ip andetsteds?

Henvend dig til netværksadministratoren. Han bør kunne lokalisere hvor
den "falske" DHCPserever er tilsluttet og så få den fjernet.

Det er jo lige det med DHCP - computeren spørger ud på netværket efter
en DHCP server. Den der svarer først er den der bliver brugt.

Du kan som en dårlig løsning manuelt sætte IP konfigurationen op og så
gætte et ledigt IP nummer. Men det er ikke at anbefale.

/Andreas

Fra : Nikolaj W.

Dato : 01-03-07 12:11

Hej

Administratoren er en knold og ved ikke meget om netværk.

Men burde det ikke være muligt at få computeren til at søge vidre?

Det underlige er, at ingen andre har det problem.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 01-03-07 12:20

Nikolaj W. skrev:
> Hej
>
> Administratoren er en knold og ved ikke meget om netværk.

Nej - men den der har tilsluttet udstyr til netværket med DHCP-server
enablet er en knold.

> Men burde det ikke være muligt at få computeren til at søge vidre?

nej man kan ikke søge videre.

> Det underlige er, at ingen andre har det problem.

Så ville jeg kigge på installationerne lige omkring. De andre værelser
osv, da det sansynligvis er her det forkert konfigureret udstyr er opsat.

/Andreas