html-faq.dk nede?
Fra : Martin Ploug

Dato : 01-03-07 19:02

Hej

Jeg kan se, at www.html-faq.dk er nede.
Jeg går ud fra, at det er bare er midlertidigt.
For den hedder da fortsat html-faq.dk ik'?

Jeg kan også se, at http:usenet.dk er
nede, men det er vel også bare midlertidigt?

Og jo jo, jeg er på nettet

Tak.

Mvh. Martin

Fra : jopa

Dato : 01-03-07 19:24

Martin Ploug skriblede bla:
> Jeg kan se, at www.html-faq.dk er nede.
> Jeg går ud fra, at det er bare er midlertidigt.
> For den hedder da fortsat html-faq.dk ik'?
>
> Jeg kan også se, at http:usenet.dk er
> nede, men det er vel også bare midlertidigt?

De 2 ting har intet med hinanden at gøre så det må være en tilfældighed at
de er nede begge samtidig
html-faq.dk er blot en privat side hosted hos Azero hvorimod usenet.dk
ligger på en usa server så vidt jeg kan se.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 01-03-07 19:34

jopa skrev:
> [...]
> html-faq.dk er blot en privat side hosted hos Azero hvorimod usenet.dk
> ligger på en usa server så vidt jeg kan se.

Nej, jeg er klar over, at de to sider ikke har noget med hinanden at gøre.
Det var lige så meget for at tjekke, om adresserne fortsat var korrekte.

/Martin

Fra : Rune Jensen

Dato : 01-03-07 22:33

"Martin Ploug" skrev i en meddelelse...

> Nej, jeg er klar over, at de to sider ikke har noget med hinanden at gøre.
> Det var lige så meget for at tjekke, om adresserne fortsat var korrekte.

Fra Azeros hjemmeside
Driftsstatus
Der er ingen aktuelle hændelser på nogen servere, se eventuelt mere på vores
driftsside.

Kunne tyde på, der er større opdateringer på vej på html-faq, og det er
derfor den er nede?

MVH

Rune Jensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-03-07 22:43

Rune Jensen skrev:

> Kunne tyde på, der er større opdateringer på vej på
> html-faq, og det er derfor den er nede?

Nej, webhotellet er bare dødt i dag, jeg kan ikke engang
tilgå det via FTP. Alle mine andre web-hoteller samme sted
fungerer fint.

Jeg har skrevet til deres support her til aften, så sker der
nok noget snart.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 02-03-07 02:04

"Allan Vebel" skrev i en meddelelse...

> [...]
> fungerer fint.
>
> Jeg har skrevet til deres support her til aften, så sker der

OK, Allan. Håber da, de får det rettet.

MVH
Rune JEnsen

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-03-07 15:37

Rune Jensen skrev:

> OK, Allan. Håber da, de får det rettet.

Den er oppe igen efter en fejl på serveren. Nu gik der
selvfølgelig ged i det asp-script der styrer DateCreated
og DateLastModified, da alle filerne pludselig havde
DateCreated pr. dags dato, det er lidt surt.

Derfor har jeg været nødt til at fjerne den linje - det skal
heldigvis kun gøres i opdateret.inc, så er det væk over
det hele.

Jeg må se at finde en anden måde at gøre det på, da
det også skete for et års tid siden, hvor det hele blev
flyttet over på en nyere server.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-03-07 16:38

Allan Vebel skrev:

> Jeg må se at finde en anden måde at gøre det på, da
> det også skete for et års tid siden, hvor det hele blev
> flyttet over på en nyere server.

Jeg har samme problem når jeg laver tekniske rettelser i Fidusos
filer. Så står de som opdaterede på oversigten selv om der ikke
er nogen indholdsmæssig ændring i teksterne.

--
Bertel

Fra : Brian Bransholm Kors~

Dato : 02-03-07 17:22

> Allan Vebel skrev:

> Jeg har samme problem når jeg laver tekniske rettelser i Fidusos
> filer. Så står de som opdaterede på oversigten selv om der ikke
> er nogen indholdsmæssig ændring i teksterne.

Jeg har været inde på fiduso.dk
og må sige at det er lidt synd at din ramme ikke følger teksten ned, de
steder hvor der er meget tekst.

--
Mvh.
Brian Korsgaard

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-03-07 18:10

Brian Bransholm Korsgaard skrev:

> Jeg har været inde på fiduso.dk
> og må sige at det er lidt synd at din ramme ikke følger teksten ned, de
> steder hvor der er meget tekst.

Hvilke sider ser du fejlen på?

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-03-07 17:40

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvilke sider ser du fejlen på?

Foranlediget af Brian B.K.s indlæg kiggede jeg på dine sider i IE 7. Disse
sider ser underlige ud i den browser (800×600px):

http://www.fiduso.dk/?page=splittet
http://www.fiduso.dk/?page=sammenskrevet
http://www.fiduso.dk/?page=bevidstsprog
http://www.fiduso.dk/?page=metaformiks
http://www.fiduso.dk/?page=diverse
http://www.fiduso.dk/?page=bogtitler
http://www.fiduso.dk/?page=siteoversigt

Desuden er der i samme størrelse browsevindue (både IE og FF) problemer med
den fikserede menu i højre side af denne:

http://www.fiduso.dk/?page=skraellemaend

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-03-07 13:02

Brian Bransholm Korsgaard skrev:

> Jeg har været inde på fiduso.dk
> og må sige at det er lidt synd at din ramme ikke følger teksten ned, de
> steder hvor der er meget tekst.

Jeg er *meget* interesseret i at rette fejl på de hjemmesider jeg
har med at gøre, så jeg vil sætte pris på hvis du kan sige mig
hvor der er problemer.

--
Bertel

Fra : Brian Bransholm Kors~

Dato : 03-03-07 13:51

> Jeg er *meget* interesseret i at rette fejl på de hjemmesider jeg
> har med at gøre, så jeg vil sætte pris på hvis du kan sige mig
> hvor der er problemer.

Jeg bruger IE7 og jeg ved godt den ikke er accepteret i alle kredse. men på
de sider hvor
du har lange lister med ord og lign. bliver bundrammen ført over ved enden
af din sidemenu.
Jeg sender et skærm dump på mail så du kan se det..

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-03-07 17:22

Brian Bransholm Korsgaard wrote:

> Jeg bruger IE7 og jeg ved godt den ikke er accepteret i alle kredse.

Det er ikke et spørgsmål om for eller mod IE 7. Uanset hvad vi måtte mene om
browsere fra MS, må vi se i øjnene, at de har en vis markedsandel og version
7 må fomodes meget snart at have stigende andel. Derfor skal sider også
fungere i den browser.

> men på de sider hvor
> du har lange lister med ord og lign. bliver bundrammen ført over ved
> enden af din sidemenu.

Bertel har to gange opfordret til at komme med konkret url på problemsider.
Hvorfor gør du så ikke bare det?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-07 22:44

"Rune Jensen" <runeofdenmark@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> vores driftsside.
>
> Kunne tyde på, der er større opdateringer på vej på html-faq, og det er

Den tror jeg ærligt talt ikke på. Ttor godt Erik og Allan kan håndtere en
større opdatering uden mange timers nede tid.

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Arbejde søges!
Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/