Skifte bundkort i IBM ThinkCentre A50
Fra : CT

Dato : 01-03-07 13:16

Er det rigtigt at det er umuligt at opgradere en IBM ThinkCentre A50
(eller generelt IBM) med et nyt bundkort for at få en hurtigere
processor (Core 2 Duo). Det er et tower.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 01-03-07 13:51

"CT" <tofte1@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Er det rigtigt at det er umuligt at opgradere en IBM ThinkCentre A50
>(eller generelt IBM) med et nyt bundkort for at få en hurtigere
>processor (Core 2 Duo). Det er et tower.

Spørger du IBM er svaret sikkert nej.
Men hvis det er et tower er det sikkert blot standard ATX standard der er
brugt til skruerne.
Har du ikke evt. et board du kan se om det passer lige over? - de boards jeg
har skiftet i ibm tower computere har lignet almindelig atx standard med
hensyn til afstand på en prik - uden jeg nogensinde har sammenlignet.

Du får dog et program med power knap og diverse dioder fordi det ender i et
IBM specifikt stik på motherboardet. Det kan du naturligvis klippe op og
splitte ud så du kan bruge det til dit uorg board.

Dernæst kommer PSU spørgsmålet - de fleste vil helst have de nye PSUer med
24ben - den du har er med 20 (her kan fåës konvertere men har ingen
erfaringer med konsekvenserne heraf).

Hvorfor vil du gerne beholde kabinettet? - det koster under 1000kr for et
nyt og du sparer en masse besvær.

/Dennis