Kan jeg bruge DDR PC2100 ram i denne ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-03-07 10:47

Hej NG.

I manualen til mit bundkort (Asus XG-DLS) står der at ram skal være
PC100 SDRAM, betyder det så at jeg ikke kan bruge fx. DDR PC2100 ram ?

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Brian Olesen

Dato : 01-03-07 11:16

Hej NG.

I manualen til mit bundkort (Asus XG-DLS) står der at ram skal være
PC100 SDRAM, betyder det så at jeg ikke kan bruge fx. DDR PC2100 ram ?

Der er stor forskel på sd ram og ddr ram så ja det kan du desværre nok ikke.

Mvh. brian

Fra : Kim Larsen

Dato : 01-03-07 13:59

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> PC100 SDRAM, betyder det så at jeg ikke kan bruge fx. DDR PC2100 ram ?
>
> Der er stor forskel på sd ram og ddr ram så ja det kan du desværre nok

Det er ikke et NOK, det er to helt inkompatible RAM-typer, så det KAN han
ikke.

Man han kan muligvis sætte PC133 SDRAM i den som skulle være lidt hurtigere.

Vær i øvrigt opmærksom på at det kan give problemer at blande Low Density og
High Density RAM-typer når man bruger 256 MB SDRAM.

Kim Larsen

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-03-07 12:12

On 1 Mar., 11:16, "Brian Olesen" <nom...@please.dk> wrote:
> [...]
>
> Der er stor forskel på sd ram og ddr ram så ja det kan du desværre nok ikke.

OK, mange tak.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-03-07 15:09

On 1 Mar., 13:59, "Kim Larsen" <kl2...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Vær i øvrigt opmærksom på at det kan give problemer at blande Low Density og
> High Density RAM-typer når man bruger 256 MB SDRAM.

Hvordan kan man skelne dem fra hinnanden ?

Fra : Kim Larsen

Dato : 01-03-07 23:07

> [...]
> og
> High Density RAM-typer når man bruger 256 MB SDRAM.

Hvordan kan man skelne dem fra hinnanden ?
Low Density RAM har chips på begge sider af af RAM-klodsen, High Density RAM
har kun chips på den ene side af RAM-klodsen.

Kim Larsen

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-03-07 10:42

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Low Density RAM har chips på begge sider af af RAM-klodsen, High Density
> RAM har kun chips på den ene side af RAM-klodsen.

Jeg har personligt haft de bedste erfaringer med Low Density RAM, altså
RAM-klodser med chips på begge sider af klodsen når vi taler om 256 MB
SDRAM.

Kim Larsen

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Dr.Phil

[...]