Lydproblem ved TV-kort
Fra : HvB

Dato : 01-03-07 17:15

hej

Jeg er ikke sikker på, at det er den rigtige gruppe, men jeg prøver
alligevel:

Jeg har et internt tv-kort der har fungeret fint dog skal lyden "sløjfes"
med et lille kabel til "line-in". Og det har virket fint.... indtil:

Jeg købte en rådden Bluetinum DVD Konverterbox - der for det første var
umulig at få installeret og for det andet virker elendigt. I denne box er
der også indbygget TV kort og der var et dobbetkabel med til "line-in". Jeg
installerede og da jeg startede boxen (som aldrig har fungeret efter
hensigten) var der meget høj lyd på og jeg skruede ned på højttalerne.

Efter nogle dage besluttede jeg mig til at pille DVDboxen af og fortsætte
med mit interne kort, som jeg hele tiden har gjort, men:

Der var ikke lyd på mit interne kort.

Frem og tilbage på Northqs hotline og Bluetinums hotline og begge (mest
bluetinum) pegede på den anden producent.

Efter at have stillet på egenskaber på lyd kan jeg nu få lyd på mit interne
TVkort, men kun meget lavt. Hvis jeg prøver at skrue lyden op så jeg kan
høre det, forsvinder den igen.

Så prøvede jeg at bruge Mikrofonindgangen til TV-lyden fra indstikskortet -
og det kan godt fungere. Lyden er fin.

Altså - der er ikke en hardwarefejl på hverken lydkort eller det interne TV
kort. Lyden på den geninstallerede box er også fin. Al lyd virker som det
skal, bortset på line in.

Men nu irritere det mig at jeg ikke kan få "line-in" til at virke. Kan denne
linie være "brændt af" eller er det en instilling jeg har foretaget forkert?

Jeg ville jo gerne have mit TV indstikskort til at fungere, inden jeg smider
Blutinumboksen i hovedet på Aldi.

Håber der er et kvikt hoved der kan hjælpe!

Hans

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Edmund

Dato : 02-03-07 18:20

> Men nu irritere det mig at jeg ikke kan få "line-in" til at virke. Kan
> denne
> linie være "brændt af" eller er det en instilling jeg har foretaget
> forkert?

har du ikke et stereo anlæg du kan prøve at smide lyd ind i line-in fra

Fra : HvB

Dato : 03-03-07 07:28

> har du ikke et stereo anlæg du kan prøve at smide lyd ind i line-in fra

Nej, faktisk ikke. (Det anlæg jeg har har ikke line out).

Men det mærkelige er også at line in virker fint på DVD-konverteren. Det er
bare somom der er en overstyring når jeg flytter over til det interne
TVkort.

Jeg har flyttet alle "skyderne" på lydindstillinger i bund og hvis jeg nøjes
med at skrue en lille smule op for "line-in" når TV-kortet er tilsluttet
kommer der en lille smule lyd - men hvis jeg skruer for meget op forsvinder
lyden igen.

Og så har jeg tænkt at gøre det "baglæns". Sætte Boxen til og skrue lyden
helt op som den var da jeg tilsluttede den. Så tage boxen fra og prøve igen
med tv-kortet.

Det virker bare somom boxen har sat sig på lydstyringen også selom den ikke
er sluttet til.

Fra : Anders Pedersen

Dato : 03-03-07 12:24

HvB skrev:

> Nej, faktisk ikke. (Det anlæg jeg har har ikke line out).

Har anlægget ikke en hovdetelefon udgang kan du bare bruge den og trække
et minijack til lydkortets linein

> Men det mærkelige er også at line in virker fint på DVD-konverteren. Det er
> bare somom der er en overstyring når jeg flytter over til det interne
> TVkort.

Det jeg kan læse af det er at dine to tvtunere ikke kan afbejde sammen
Dv sat du kan have dine to tvtunere instaleret samtidig uden der vil
være problemer af en eller anden art

Den enes måde at det interne kort til virke er at uninstaller
dvdkonverter totalt
hvis det ikke så kan det være format c:

Fra : HvB

Dato : 03-03-07 15:06

">
> Den enes måde at det interne kort til virke er at uninstaller dvdkonverter
> totalt
> hvis det ikke så kan det være format c:

Jeg har prøvet af afinstallere begge to, totalt og begynde forfra. Jeg har
også afinstalleret lydkortet - men det hjalp heller ikke.
Det underlige er, at jeg jo fint kan få lyden på mit tv-kort til at virke på
Microfonlinien

Fra : HvB

Dato : 03-03-07 15:40

> hvis det ikke så kan det være format c:

Kunne man forresten ikke lave en systemgendannelse fra før den dato, hvor
jeg installerede boksen? Det er meget dramatisk at formaterer c

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 03-03-07 18:34

"HvB" <baldrian**@@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hans

> Den har indtil videre sparet mig for at få 1622 spam-mails

Du vil have bedre mulighed for et godt svar hvis du ikke spammede
newsgruppen, da mange vidende har sat spamfigter i deres killfilter og
derfor ikke ser indlæg fra personer der spammer med den gratis spamfigter
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : HvB

Dato : 04-03-07 12:49

Nu har jeg vist fundet problemet.

Det er sikkert jackstikket i line in der er brændt af. Kan man reparere
sådan eet eller skal man købe nyt lydkort?

Når jeg sætter videoens lyd direkte ind kan jeg kun få en lille smule lyd
ud - Så det er den DVDkonverter der har lavet en overstyring som har brændt
jackstikket af.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Edmund

Dato : 04-03-07 21:49

> Det er sikkert jackstikket i line in der er brændt af. Kan man
> reparere sådan eet eller skal man købe nyt lydkort?

Du kan måske bruge de interne stik, dem man brugte til cd i gamle dage,
men kræver nok du har en lodde kolbe