Andet multimedie
bentjuul 3670
DirectX 9.0c virker/virker ikke
Fra : CT

Dato : 01-03-07 13:41

Har fået en ælde IBM 300GL med Windows ME til min datter som gerne vil
surfe lidt og spille SIMS 2. Jeg havde lidt problemer med at
installere et trådløst netkort, så jeg valgte at opgradere til XP. Det
kører helt fint (den er selvfølgelig ikke voldsomt hurtig med 192 MB
RAM og 450 mHz processor, men det går. Der er et ASUS 9180SE
grafikkort i.

Inden jeg skiftede styresystem kørte DirectX 9.0c og Sims 2 fornuftigt
på maskinen. Efter XP er installeret kan jeg ikke køre Sims 2. Nu kan
maskinen ikke længere køre Direct3D testen i dxdiag, hvorfor den
heller ikke kan køre Sims 2 (der er blot en masse flimmer på skærmen).

I forbindelse med ominstallationen ændrede PC'en identifikationen af
grafikkortet til et GeForce4 MX440. Og softwaren som man kan hente på
ASUS' website er også til GeForce4 MX440.

Er der nogen som har et tip til, hvordan man får maskinen til at køre
Direct3D igen, så pigen kan spille Sims 2? Den skal kunne kører
DirectX 9.0c for at spillet fungerer.

Fra : kjaer

Dato : 02-03-07 21:49

CT wrote:
> [...]
>
> Er der nogen som har et tip til, hvordan man får maskinen til at køre
> Direct3D igen, så pigen kan spille Sims 2? Den skal kunne kører

De unge har behov og krav på ordenlig maskineri, vi gamle kan sagtens klare
os med det gamle, det har vi jo erfaring med.
Lad hende få din computer

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-03-07 00:04

kjaer wrote:

> De unge har behov og krav på ordenlig maskineri,

Måske behov, man da ikke krav. Er det, de får stillet til rådighed, ikke
godt nok, kan de selv spare sammen til noget bedre.

> vi gamle kan sagtens
> klare os med det gamle, det har vi jo erfaring med

Hvorfor skal vi gamle trækkes med en gammel sløv slæde, bare fordi ungerne
stiller krav?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : emj

Dato : 03-03-07 00:25

CT skrev:

>(den er selvfølgelig ikke voldsomt hurtig med 192 MB
>RAM og 450 mHz processor

Den kan jo ikke trække andet end Napoleon og Hjerterfri

Hilsen emj

Fra : Jørn Andersen

Dato : 03-03-07 08:12

On Sat, 03 Mar 2007 00:24:45 +0100, emj <emj@> wrote:

>Den kan jo ikke trække andet end Napoleon og Hjerterfri

Jo da - men lidt ekstra RAM ville gøre den mere brugbar.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen, Brønshøj
ALLE danske tropper HJEM fra Irak, NU

Fra : Jubii

Dato : 03-03-07 17:15

emj formulerede:

> Den kan jo ikke trække andet end Napoleon og Hjerterfri

wolfenstein moderen af alle spil