kan man slette et bestemt ord fra en tekst~
Fra : Ace

Dato : 28-02-07 12:39

Hejsa.

Er det muligt at fjerne/slette et bestemt ord fra en txt-fil, når
ordet er submittet fra en formular?

mvh
Ace

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ace

Dato : 28-02-07 14:14

Jeg beklager hvis mit spørgsmål er uforståeligt eller for
uspecificeret. I så fald må I lige gøre mig opmærksom på det, ikk?

Håber nogen kan være mig behjælpelig.

Fra : Henrik Hansen

Dato : 28-02-07 14:45

Ace <ace@clubace.dk> writes:

> Hejsa.
>
> Er det muligt at fjerne/slette et bestemt ord fra en txt-fil, når
> ordet er submittet fra en formular?

$content = file_get_contents("din.fil");
$content = str_replace($_POST["ordet"], "", $content);
file_put_contents("din.fil", $content);

Dette fjernet ordet fra filen.. du skal måske lave nogle validation
check på post variablen først, men ellers skulle det der virke med
php5.

--
Henrik Hansen

Fra : Ace

Dato : 01-03-07 20:52

> $content = file_get_contents("din.fil");
> $content = str_replace($_POST["ordet"], "", $content);
> file_put_contents("din.fil", $content);

Tak, det virker fint *thumbs up*..
Men fordi jeg er php-spasser, har jeg mildest talt lidt bøvl med at få
dit kode-stykke emplementeret i mit nuværenden php-script.
Måske du (eller en anden) er i stand til ændre nedenstående script, så
den ønskede effekt opnås.
---SCRIPT------------------------------
<?php
$user = $_REQUEST["navn"];
$logout = $_REQUEST["logout"];
$offline = "";

$user = stripslashes($user);
$userfile = file($list);

$list = "online.txt"; // Hvor navnene bliver gemt
$length = 10; // Hvor lange navnene kan blive
$limit = 50; // Hvor mange navne der kan vises

if ($user) {$df = fopen ($list, "a");
$user = stripslashes($user);fwrite ($df, "$user<br>");
for ($i = 0; $i < $limit; $i++) {fwrite ($df,
$userfile[$i]);}fclose($df);}
?>
---SCRIPT------------------------------
Det som jeg havde tænkt mig var egentlig noget i retning af:

$user = str_replace($logout, $offline, $user);

Dog har dette desværre overhovedet ingen effekt :(

Men er det da ikke muligt, at ordet som man ønsker skal
slettes/erstattes i tekst-filen via str_replace, er en $variabel
indeholdende name-attributten fra en formulars inputfelt.. således at
værdien der submittes derfra er det ord/navn der bliver erstattet med
""?
(indviklet.. men håber spørgsmålet kan forstås)

Fra : Henrik Hansen

Dato : 02-03-07 09:35

Ace <ace@clubace.dk> writes:

> [...]

> Det som jeg havde tænkt mig var egentlig noget i retning af:
>
> $user = str_replace($logout, $offline, $user);

du skal læse alt fil indholdet ind i en variabel, det gør du ingen
steder du.. Den str_replace ovenfor er jo kun en replace på user variablen.

--
Henrik Hansen

Fra : Ace

Dato : 02-03-07 19:15

> du skal læse alt fil indholdet ind i en variabel, det gør du ingen
> steder du.. Den str_replace ovenfor er jo kun en replace på user variablen.

Okay tak for det. (fatter desværre ikk' særlig meget af PHP)
Jamen er det her så mere rigtig?

$list = str_replace($logout, $offline, $list);

Eller undskyld Henrik, men det er vel ikk' sådan så du vil gøre mig den kæmpe
tjeneste, at ændre scriptet så det fungerer efter hensigt?

Uanset hvad, tak.

Fra : Ace

Dato : 02-03-07 19:17

Fra : Henrik Hansen

Dato : 06-03-07 16:44

Ace <ace@clubace.dk> writes:

> [...]
>
> Eller undskyld Henrik, men det er vel ikk' sådan så du vil gøre mig den kæmpe
> tjeneste, at ændre scriptet så det fungerer efter hensigt?

Du kan email dit script, så skal jeg se om jeg kan få noget ud af
det. ændrer spam med hh i email adressen.

--
Henrik Hansen