Nedtælling af dato
Fra : NN

Dato : 27-02-07 21:36

Hej NG
Jeg er lige begyndt at lege med php, men jeg er ikke sikker på om det nu er
her jeg skal stille spørgsmålet. Nå men til spørgsmålet.
Jeg vil lave en fødselsdagshjemmeside til min svoger, som laver en
nedtælling til hans 50 års fødselsdag. Enten pr. dag, min eller sekunder. Er
det muligt med rimelige simpel koder at lave i php?
På forhånd tak
NN

Fra : Holst

Dato : 27-02-07 22:48

NN wrote:

> [...]
> nedtælling til hans 50 års fødselsdag. Enten pr. dag, min eller sekunder. Er
> det muligt med rimelige simpel koder at lave i php?

Jeg ville lave det i JavaScript. Se en række eksempler her:

http://www.javascriptkit.com/script/cutindex1b.shtml

For eksempel tæller "Count down until any date III" ned med sekunder,
opdateret hvert sekund.

Fra : Holst

Dato : 27-02-07 23:13

Holst wrote:

> Jeg ville lave det i JavaScript.

Men det kan jo givetvis også laves i php, skønt ikke så det opdateres
"live".

Så i stedet for at taste "countdown javascript" ind i Google prøvede jeg
at taste "countdown php" ind i stedet, og her fremkommer for eksempel
følgende:

http://elouai.com/countdown-clock.php

Der er sikkert også mange andre muligheder.

Fra : NN

Dato : 28-02-07 08:17

Tusind tak, jeg prøver at "se" på det!
NN