ASP + Vista + iis
Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 28-02-07 14:18

Hej

Er der nogen i gruppen der har fået vista's iis server til at køre asp? jeg
har kun fundet nogen meget langhårede forklaringer på engelsk som jeg ikke
rigtig kan finde udaf at bruge da tingene slet ikke hedder det samme i den
engelske og i den danske.

og ikke nok med det så kan den vist ikke hente include filer! det skulle
være pga. af noget sikkerheds halløj.

er der nogen der kender en dansk guide?

mvh. mogens
--
Find med Svend-bent - http://www.svend-bent.dk/
MSM Scan - http://www.svend-bent.dk/msm/

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 01-03-07 14:55

Hej Igen

Jeg har fundet ud af det, man skal huske at klikke de services af som man
ønsker at bruge! for mit vedkommende ASP og Serverside include. Så køre det

mvh. Mogens

Fra : F

Dato : 02-03-07 11:57

"Mogens Dyhre Hansen" <mogens.d.hansen@troutfarmer.inva> skrev i en
meddelelse news:45e6db21$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej Igen
>
> Jeg har fundet ud af det, man skal huske at klikke de services af som man
> ønsker at bruge! for mit vedkommende ASP og Serverside include. Så køre
> det

kan du uddybe det lidt mere. Jeg har samme problem og har ikke kunnet finde
disse ting i IIS manager

Fra : Mogens

Dato : 02-03-07 17:35

"F" <No@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> meddelelse news:45e6db21$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> kan du uddybe det lidt mere. Jeg har samme problem og har ikke kunnet

Ja du skal vælge de services som du vil køre inde unde kontrolpanel >
Programmer og funktioner! der vil så være et menupunkt i venstre side som
hedder slå windowsfunktioner til eller fra. klik på den og inder under iis
finder du bla asp og server include.

mvh. Mogens

Fra : Claus Nørgaard

Dato : 16-03-07 13:12

I hvilken version af Vista findes iis komponenten?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : YaXxE

Dato : 02-12-08 20:02

Jeg har Vista Home Premium og der virker det fint. Så jeg vile
tro at de større versioner også har. Jeg tvivler på at Home Basic
har..

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-12-08 20:57

YaXxE wrote:
> Jeg tvivler på at Home Basic har..

Du har ret, IIS findes ikke i Vista Basic.

Erik Ginnerskov

Fra : Christian Kragh

Dato : 03-12-08 22:21

> Du har ret, IIS findes ikke i Vista Basic.

Og dog...

Jeg har engang fundet en vejledning til et hack så man kan bruge IIS på home
basic.

Jeg viste linket til en kamerat og han fik det til at virke, men man har
ikke rettighederne til det.
Han opgraderede efterfølgenge til ultimate og fik den med.

Grunden til det virker i Vista, i modsætning til xp, er at alle versioner
indeholder alle funktioner, men at nogle er låst med den produktnøgle så man
skulle rette i en dll fil med en binær editor, det var ikke mere end 2-3
linjer man skulle rette.

Det er også derfor man kan opgradere sin windows ved bare at købe en ny
produktnøgle.

Christian