E-Mail
webnoob 5265
Gmail i TB?
Fra : Per H

Dato : 28-02-07 10:08

Kan jeg hente mails, fra en gmail konto, og læse det i Tunderbird?

hvordan?
Vh Per

Fra : Holst

Dato : 28-02-07 10:28

Per H wrote:

> Kan jeg hente mails, fra en gmail konto, og læse det i Tunderbird?

Ja.

http://mail.google.com/support/?ctx=about

Fra : Erling S.

Dato : 28-02-07 10:46

Per H skrev:
> Kan jeg hente mails, fra en gmail konto, og læse det i Tunderbird?
>
> hvordan?
> Vh Per
Ja, det kan du.
Her er vejledningen.

1. Klik på "opret ny konto". (vises når du står i på f.eks. Lokale mapper).

2. Det nye vindue, der åbnes, viser en "klat" i Email-konto.
Klik på næste.

3. Næste vindue: Skriv dit navn samt din Email-adresse: xxxx@gmail.com.
Klik på næste.

4. Næste vindue: Indgående server = pop.gmail.com
Fjern fluebenet i Benyt global indbakke (hvis du vil ha' din gmail
i en mappe for sig selv.
Klik på næste.

5. Næste vindue: Indgående brugenavn: her skriver du din gmail-adresse
igen - fuldt ud.
Klik på næste.

6. Næste vindue: Kontonavn - Her kan du f.eks. skrive Gmail, eller
noget andet, hvis du hellere vil det.
Klik på næste.

7. Næste vindue: Fjern fluebenet i Hent meddelelser nu.
Klik på færdig.

8. Du har nu fået en ny mailkonto, der vises i venstre side.
Gå ind på kontoen ved at klikke på navnet.

9. Klik på "Vis indstillinger for denne konto" i højre side.

10 . Gå ind i serverindstillinger (lige under selve din hovedmappe for
gmail) Ændre sikkerhedsindstillinger (brug sikker forbindelse) til
SSL og tryk på ok.
Der findes flere indstillinger under serverindstillinger.
Du kan f.eks. lade Thundebird søge efter mail hvert 10 minut +
mange andre ting du kan ændre der.

11. Gå ned i bunden i venstre side af kontoindstillinger og find punktet
Udgående server (SMTP)

12. Klik på feltet tilføj og udfyld følgende i den rude, der kommer:
Beskrivelse: f.eks. Gmail.
Servernavn: smtp.gmail.com
Udfyld brugernavn med din gmail-adresse (fuldt ud)
Brug sikker forbindelse skal være SSL.
Klik på Ok.

Nu skulle din gmail konto være klar til brug.

Første gang du skal modtage/afsende, spørger Thunderbird om din password
til din gmail-konto.
Når dette er indtastet, husker Thunderbird dit password herefter.
Thunderbird vil spørge efter dit password een gang ved modtagelse og een
gang ved afsendelse af mail.

Det var en længere smøre

Ha' en god dag

mvh
Erling S.

Fra : Erling S.

Dato : 28-02-07 10:57

Erling S. skrev:

> [...]
> Når dette er indtastet, husker Thunderbird dit password herefter.
> Thunderbird vil spørge efter dit password een gang ved modtagelse og een

Glemt at skrive, at du lige skal kontrollere portene under
serverindstillinger, men de skulle faktisk ændre sig selv, når du
sætter Sikkerhedsindstillinger til SSL.
Pop-indgangsserver skal være 990.
Smtp-server skal være 465 (og ikke 587 som google skriver)

/Erling

Fra : Erling S.

Dato : 28-02-07 11:03

Erling S. skrev:

> [...]
> sætter Sikkerhedsindstillinger til SSL.
> Pop-indgangsserver skal være 990.
> Smtp-server skal være 465 (og ikke 587 som google skriver)

Arh! Indgangsporten skal være 995 - undskyld!
/Erling

Fra : gil

Dato : 28-02-07 11:30

Den 28-02-2007 11:03, skrev Erling S.:

> [...]

TSL port 587
SSL port 465

--
gil

Fra : Erling S.

Dato : 28-02-07 11:37

gil skrev:

> TSL port 587
> SSL port 465

Ja, det er nok smag og behag, om man vil bruge TLS eller SSL.
Jeg har brug SSL her, og det virker fint med mine 2 gmail-adresser.
Har brugt dem både med TDC og Tele2's ADSL.
/Erling

Fra : Per H

Dato : 28-02-07 11:55

On Wed, 28 Feb 2007 10:46:20 +0100, "Erling S."
<erling.nospam@xmail.com> skrev:

>Ja, det kan du.
>Her er vejledningen.

>Det var en længere smøre
>
>Ha' en god dag

Ja puha. ser ud til at virke, også tnx til de andre.

Vh Per

Fra : gil

Dato : 28-02-07 10:55

Den 28-02-2007 10:07, skrev Per H:

> Kan jeg hente mails, fra en gmail konto, og læse det i Tunderbird?
>
> hvordan?

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=38343&topic=1556

Husk korrekt port nummer

--