Cybercity udgående server ?
Fra : csm

Dato : 28-02-07 08:52

Er det ikke

vip.cybercity.dk
port ?

Jeg kan godt modtage mail men ikke sende.

Hjælp!

Fra : Holst

Dato : 28-02-07 09:12

csm wrote:

> Er det ikke
>
> vip.cybercity.dk
> port ?

25 plejer at være den normale port.

Fra : csm

Dato : 28-02-07 09:23

ok. tak - men port 25 virker ikke. :-/

Kan heller ikke lige finde noget på deres hjemmeside.

Fra : Holst

Dato : 28-02-07 09:39

csm wrote:

> ok. tak - men port 25 virker ikke. :-/
>
> Kan heller ikke lige finde noget på deres hjemmeside.

Det tætteste jeg kan komme på noget på deres hjemmeside uden at bruge
alt for meget tid (det er jo trods alt ikke mig, der har problemet) er
følgende:

<http://www.cybercity.dk/kundecenter/modemforbindelser/opsaetningsvejledninger/email/>

Her anvender de blot vip.cybercity.dk, og der angives ingen port (et
sådant felt er der åbenbart ikke i OE). Så det er vel blot default, og
det er port 25.

Måske skulle du bare ringe til deres support.

Fra : csm

Dato : 28-02-07 09:57

ja det var det samme jeg fandt

suk - ja jeg må nok ringe til dem.

Tak for dine svar.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-02-07 11:54

csm skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> vip.cybercity.dk
> port ?
> Jeg kan godt modtage mail men ikke sende.
> Hjælp!

Og du er koblet op til Cybercity ?

Hvis du kobler op til en anden udbyder, så kan du netop godt
modtage, men ikke sende.

Du skal i så fald bruge udgående smtp-server fra den udbyder, som
du kobler op hos - men kan godt modtage fra Cybercitys server.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : csm

Dato : 28-02-07 12:35

ahhh. du har fat i noget der.
Jeg tester på en tele2 forbindelse.
Så må man gå udfra at den virker når den kommer på cybercitys forbindelse.

Tak.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-02-07 14:47

csm skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> ahhh. du har fat i noget der.
> Jeg tester på en tele2 forbindelse.

Så skal du modtage via din normale cybercity server.
Men du skal sende via Tele2's smtp-server

Det gælder stort set alle udbydere, at man kun kan sende fra den
man kobler op til.

> Tak.

Velbekomme.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : GitteA

Dato : 28-02-07 23:02

> Så skal du modtage via din normale cybercity server.
> Men du skal sende via Tele2's smtp-server
>
> Det gælder stort set alle udbydere, at man kun kan sende fra den man
> kobler op til.

Det er ikke helt min erfaring. Jeg har Cybercity som udbyder. Mine gmail
konti (sat op i mit outlook mailprogram) sender via smtp.gmail.com på port
465 og modtager via pop.gmail.com på port 995. En konto jeg har gennem
netidentity.com modtager jeg på port 110 og sender på port 587 med kontoens
pop- og smtp server.
Gitte

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 28-02-07 16:31

csm skrev:
> Er det ikke
>
> vip.cybercity.dk
> port ?

Der står port 0 til udgående i min, så vidt jeg kan se.

Venlig hilsen Dikte