hvem er hurtigst?
Fra : Klaus Andersen

Dato : 28-02-07 22:51

Hej

Hvilke af disse processore er hurtigst?

Intel Pentium D 820 2.8GHz / Dual-Core
- 1 x Intel Pentium D 820 2.8 GHz ...
- LGA775 Socket
- L2 2 MB ( 2 x 1 MB )

eller en klassisk Pentium 4 Prescott - socket 478 - 3.0 GHz

Og hvor meget hurtigere?

Mvh

KA

Fra : Kim S

Dato : 28-02-07 23:56

"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> - LGA775 Socket
> - L2 2 MB ( 2 x 1 MB )
>
> eller en klassisk Pentium 4 Prescott - socket 478 - 3.0 GHz

Der er noget der ikke hænger sammen. 2.8Ghz Dual Core,
og 1*2.8Ghz ? Mener du ikke 2*2.8Ghz ?
Så giver svaret næsten sig selv, ik' ?

Mvh, Kim

Fra : Klaus Andersen

Dato : 03-03-07 20:38

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> "Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Der er noget der ikke hænger sammen. 2.8Ghz Dual Core,
> og 1*2.8Ghz ? Mener du ikke 2*2.8Ghz ?
> Så giver svaret næsten sig selv, ik' ?

Nu var det en fejl at jeg kopierede beskrivelsen af embalagens indhold med:

Men det handlede altså om Intel Pentium D 820 2.8GHz / Dual-Core vs. Pentium
4 Prescott - socket 478 - 3.0 GHz.

og ... jo jeg formodede også at Pentium D 820 2.8GHz / Dual-Core var
hurtigere, men ville gerne vide hvor meget og om den havde performance
problemer på områder som den gamle Prescott ikke havde.

Men jeg fik hjælp af en som havde forstand på det, og hans oplysninger var
egentligt ganske interessante - f.eks så er den ikke tilnærmelsesvis så
hurtig som 2x2,8 GHz lægger op til.

Faktisk er den kun ca. 20 % hurtigere end Prescott P4 3 GHz processoren og
bliver ligeledes temmelig varm.

Men tak for hjælpen alligevel

Mvh

KA