Prispolitik
Fra : Kim S

Dato : 28-02-07 13:25

Grunder lidt over Canons prispolitik m.h.t. blæk til InkJet.
Har en Canon Pixma 5200. Ca. prisen pr. blækpatron er
100kr, og dem er der 5 af.
Hvis man så kigger her:
finder man en printer INCL. 4 af de samme patroner til 495,-

Nogen der undrer sig over, at man søger at bruge uoriginale patroner ?

Mvh,Kim

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 28-02-07 13:46

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> Grunder lidt over Canons prispolitik m.h.t. blæk til InkJet.

Det er lissom når din lokale pusher tilbyder dig heroin.

Første gang er gratis, når du så er hooked, så koster det :)

Fra : Nick

Dato : 28-02-07 14:33

"-=* DANELAW *=-" skrev i en meddelelse...
> Det er lissom når din lokale pusher tilbyder dig heroin.
> Første gang er gratis, når du så er hooked, så koster det :)

Jeg talte engang med en gut, der havde en kæmpe stak Epson-printere hjemme i
kælderen. Når han skulle skifte et patronsæt, købte han ny printer af samme
slags, det var billigere... Den nye printer blev blot kastet i kælderen og
kørt på genbrugen engang imellem.

/Nick

Fra : Max

Dato : 28-02-07 15:28

Hej Kim

> Grunder lidt over Canons prispolitik m.h.t. blæk til InkJet.

Problemet er jo at for sælger er der de samme omkostninger
uanset om man skal sælge nogle patroner eller en hel printer.

Mvh Max

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 28-02-07 16:16

> Problemet er jo at for sælger er der de samme omkostninger
> uanset om man skal sælge nogle patroner eller en hel printer.

Patroner tager mindre plads end hele printere, og har ikke
garanti-problemer.

Men det er latterligt. Ofte kan du dog finde orig. patroner langt
billigere i udlandet.

Fra : Max

Dato : 28-02-07 18:24

Hej

> Patroner tager mindre plads end hele printere, og har ikke
> garanti-problemer.

De fleste net forretninger har jo intet fysisk lager og garanti
problemer findes der heller ikke på printere.

--
Mvh Max

Fra : Henning

Dato : 28-02-07 17:47

On Wed, 28 Feb 2007 13:25:13 +0100, "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk>
wrote:

> [...]
>finder man en printer INCL. 4 af de samme patroner til 495,-
>
>Nogen der undrer sig over, at man søger at bruge uoriginale patroner ?

De medfølgende patroner er kun fyldt 30% i forhold til nye. Så prisen
er ikke sammenlignelig.

Fra : Kim S

Dato : 28-02-07 18:00

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen
> On Wed, 28 Feb 2007 13:25:13 +0100, "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk>
> wrote:
>
> De medfølgende patroner er kun fyldt 30% i forhold til nye. Så prisen
> er ikke sammenlignelig.
Det er ikke korrekt. Er nu på min anden Canon InkJet (IP4000 & IP5200),
og patronerne er helt fyldt.

Mvh, Kim

Fra : Max

Dato : 28-02-07 18:23

Hej Kim

> Det er ikke korrekt. Er nu på min anden Canon InkJet (IP4000 &
> IP5200), og patronerne er helt fyldt.

Min IP4000 blev nu leveret med nogle patroner der ikke var
ret meget blæk i, i forhold til nye patroner.

--
Mvh Max

Fra : P.L.

Dato : 28-02-07 18:09

On Wed, 28 Feb 2007 17:46:55 +0100, Henning wrote:

> De medfølgende patroner er kun fyldt 30% i forhold til nye. Så prisen
> er ikke sammenlignelig.

Det var HP i "gamle dage" canon patroner er helt fyldt.

Fra : HansAndersen

Dato : 07-03-07 10:57

On Wed, 28 Feb 2007 18:08:45 +0100, "P.L." <Not@Valid.invalid> wrote:

> Det var HP i "gamle dage" canon patroner er helt fyldt.

Sådan brændte Pirelli sig i gamle dage.
Lavede en aftale med bilfabrikkerne om at levere billige dæk til deres
biler.
Men de billige dæk var af dårlig kvalitet og blev derfor hurtigt slidt
op.
I stedet for god reklame blev kunderne sure på Pirelli, - vi skal i
hvert fald ikke ha' Pirelli på næste gang.

Morale: Det er en dårlig ide at prøve på at snyde kunderne, som bl.a
Canon gør, så går der bare sport i det, med at finde alternative
muligheder, og i stedet får fx Canon badwill i stedet for goodwill.
--

Hasta no Vista!