forskelligt testresultat i Opera vs IE
Fra : not@home.se

Dato : 27-02-07 16:53

Hej jeg prøver at måle hvor hurtigt mit internet rent faktisk er jeg
måler med denne her
http://www.abeltronica.com/velocimetro/pt/index.php?idioma=uk&newlang=uk

og når jeg måler med IE 6.0 så får jeg et resultat der hedder ca
6megabit / 600 og når jeg måler med Opera (den nyeste) så er
resultatet ca 2,6 megabit / 600 ? hvordan kan det lade sig gøre ?

er der noget i Opera der bremser mit download ? er der noget der skal
indstilles ?

jeg er helt forviret her for forbindelsen skulle være 8megabit / 768
og har lige ringet til cybercity som målte min router og koberet eller
hvad de nu måler og genstartede min router, han sagde at det kørte med
hastigheden som det skal

ved i om zonealarm eller norton 9.0 kan bremse noget ?

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 27-02-07 19:39

not@home.se posting:

>Hej jeg prøver at måle hvor hurtigt mit internet rent faktisk er jeg
>måler med denne her
>http://www.abeltronica.com/velocimetro/pt/index.php?idioma=uk&newlang=uk

Jeg skulle have 256 kbit/sek ned.

Jeg får i Opera 9 nogle gange ca. 244 kbit/sek og nogle gange ca.
204 kbit/sek.

Jeg får intet i IE 7, for den står bare og arbejder, uden der sker
noget.

Jeg får i http://www.tptest.se/ 247 kbit/sek hele tiden.

>megabit / 600 og når jeg måler med Opera (den nyeste) så er
>resultatet ca 2,6 megabit / 600 ? hvordan kan det lade sig gøre ?

Sikkert mere et tilfælde end noget andet, og det siger sikkert mere
om forbindelsen "ud i verden" (ser ud til, webstedets server er
placeret i USA) end mellem dig og din udbyder.

>er der noget i Opera der bremser mit download ? er der noget der skal
>indstilles ?

Ikke som sådan, men det kan være, den er ved at opdatere RSS/Post.
Det kan også være, tjek for svindelforsøg spiller ind (ikke slået
til par standard)

--
What is life, except excuse for death,

http://files.myopera.com/Rijk/blog/extensions.html