ASRock K7NF2-RAID eller alternativ?
Fra : Per Nielsen

Dato : 27-02-07 16:50

Hejsa.

Jeg har (desværre) nogle problemer med mit nuværende Abit NF7-S Rev2.0
(nForce2). Ellers et dejligt board med for en gangs skyld god onboard lyd.

Jeg bliver nok nødt til at skifte det ud, og jeg kan ikke finde et
tilsvarende nogen steder. Ikke på edbpriser. Nogen der evt. kender nogle
butikker der ligger inde med det? Jeg køber meget nødigt et brugt board af
en jeg ikke kender...Nuværende hardware:

Athlon XP Barton 3200+
2x512MB PC3200 DDR RAM
Western Digital Raptor 75GB 10k SATA (Systemdisk)
Samsung 160GB SATA
Samsung 160GB IDE
Gainward GeForce 6800GT AGP8x
3 optiske drev (DVD)
WinXP SP2 fully updated

På edbpriser kan jeg kun finde flg. til ovennævnte Athlon processor:

http://tinyurl.com/ytpfoa

Den store opgradering venter jeg lidt med Når det sker, skal min datter
overtage mit nuværende hardware, og så skal boardet også virke 100%. Derfor
denne udskiftning af et efterhånden halvgammelt board.

ASRock K7NF2-RAID (nForce2) ser ud til at opfylde mine krav. Er der nogen
der har gode/dårlige erfaringer med boardet? Alternativet med et ASRock SiS
board virker ikke tiltrækkende på mig...(ASRock K7S41)

Er der evt. alternativer, som jeg ikke lige kan finde på edbpriser? Ellers
bestiller jeg nok ovennævnte ASRock indenfor de næste par dage.