Ny maskine - vil gerne høre jeres mening
Fra : KB

Dato : 27-02-07 19:49

Hjælper en ven med at samle en maskine. Han er kommet frem til nedenstående.

680i bundkort
Skal jeg holde mig til ASUS
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2049876 eller vælge en anden?
Asus Striker Extreme er bedste skud i dag. Men dyrt :
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=311314

CPU
Core 2 Duo, 2,4 Ghz E6600. Ska den være større/mindre?

RAM
Cell Shock 2 x 1 GB PC6400
Eller evt. Corsair - men hvilken? Der er mange at vælge imellem.

Harddisk
2 x 250 eller 2 x 320 GB i Stripe. Kan se, at der findes et utal af næsten
identiske diske på SHG.dk. 6 forskellige 250 GB og 6 andre 320 GB diske fra
WD, med næsten ens egenskaber.... gætter på jeg skal gå efter 16 MB cache og
RAID edition diske med Command Queuing - med mindre de er støjende.

Grafikkort
8800 GTS 340. Ved ikke hvilket der er det bedste bud.

DVD
Vælger nok en alm. DVD brænder. Plextor plejer at være godt.

Kabinet
SHG TitanTower Case

Blæsere til kabinet.
Regner med de der følger med, er OK. Hvis ikke, må jeg tilkøbe LowNoise
blæsere senere.

Strømforsyning
Min. 500W. Og SKAL være lydløs. Evt. OZX GameXStream 600W. Dyr (næsten
1.000), men noget af det rigtig fede. Man kan også få en Chill 520W til 750
kr.

Fra : Henning

Dato : 27-02-07 21:39

On Tue, 27 Feb 2007 19:49:18 +0100, "KB" <kbr100@emailFJERN_DETTE.dk>
wrote:

>Hjælper en ven med at samle en maskine. Han er kommet frem til nedenstående.

Standardsvaret i disse spørgsmål - hvad skal maskinen bruges til? Hvad
er behovet? Hvorfor bygge selv?

Fra : KB

Dato : 28-02-07 15:17

Hehe, ja, altså den skal bruges til 3D-spil primært, skal være godt
støjsvag. Han bygger vist selv fordi han så får mest bang-for-the-bucks og
så de ting han syntes er fede. Men jeg har egentlig ikke spurgt om dette
før.
Desuden kommer der Vista inden længe på den.

Fra : Simon [2610]

Dato : 27-02-07 00:19

> CPU
> Core 2 Duo, 2,4 Ghz E6600. Ska den være større/mindre?

cpu'en er i hvert fald fed hvis du har mod på lidt OC, min kører med std.
luftkøleren
3300MHz (jeg har ikke prøvet rigtigt at presse mere ud af den, men tror den
har en del at give af), men i jeg ville nok anbefale at smide lidt hurtigere
ram i samtidigt i det tilfælde..

mvh.Simon

Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 28-02-07 23:33

KB wrote:
> [...]

> 1.000), men noget af det rigtig fede. Man kan også få en Chill 520W til 750

Mit bud på en absolut fed maskine :

Antec Solution SLK3000B-EU    297 kr.
Corsair HX520W    681 kr.
2 stk. Papst 4412F/2GL    (a 98 kr.) 196 kr.
ASUS P5B-E AiLifestyle Series    978 kr.
OCZ Special Ops Edition 2 x 1 GB    1.438 kr.
Core 2 Duo E6600 2.4 GHz    2.178 kr.
Scythe Ninja PLUS SCNJ-1100P Rev. B    280 kr.
Inno3D GeForce 8800GTS    2.299 kr.
LiteOn LH-18A1P (Sort)(En gros)    198 kr.
WD Caviar SE16 WD5000KS 500 GB    970 kr.

Total : 9515

Burde også være ret støjsvag .. men jeg ved ikke hvor meget grafikkortet
larmer - muligvis skal man købe en anden mere stille køler til det.