Bestem hvilke ip-adresser, der må komme in~
Fra : Flemming S Nielsen

Dato : 27-02-07 14:40

Jeg fandt et lille php-script nederst på denne side:
http://www.html.dk/scripts/asp/00019/

Spørgsmål: Hvordan får jeg det til at virke på min index-fil.
Skal koden sættes ind i index-filen, i så fald hvor ??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-02-07 14:48

Flemming S Nielsen skrev:

> Jeg fandt et lille php-script nederst på denne side:
> http://www.html.dk/scripts/asp/00019/

Det er nok ASP. Prøv at spørge i
<news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp> i stedet.

--
Bertel

Fra : Leonard

Dato : 27-02-07 14:55

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>Det er nok ASP.

Koster det dig noget at klikke på linket og undersøge det inden du
svarer på noget du ikke ved noget om?

--
Leonard
http:/leonard.dk/hjemmeside/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 27-02-07 14:58

> Bertel Lund Hansen wrote:
> Det er nok ASP

Hvordan konkluderer du det?

--
Michael

Fra : Leonard

Dato : 27-02-07 14:54

Flemming S Nielsen <flemming@coolmac.dk> wrote:

>Spørgsmål: Hvordan får jeg det til at virke på min index-fil.
>Skal koden sættes ind i index-filen, i så fald hvor ??

Det virker kun i den fil, det står i.
Og det skal stå i begyndelsen af filen, hvor du så skifter linien:

echo "Velkommen.";

ud med indholdet i index-filen.

Hvis index-filen er i html kan du hoppe ud af php ved at afslutte med
?>
indhold af index-fil
<?php

og så skal du selvfølgelig omdøbe din index-fil til at hedde
index.php.

--
Leonard
http:/leonard.dk/hjemmeside/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Flemming S Nielsen

Dato : 27-02-07 15:29

Leonard wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> indhold af index-fil
> <?php
>
> og så skal du selvfølgelig omdøbe din index-fil til at hedde

Jeg syntes, at havde gjort som du beskriver.
Men siden er stadig tilgængelig for alle - så noget er glippet !!
Jeg roder videre med det senere, hvis energien skulle komme tilbage

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 27-02-07 15:50

> Jeg syntes, at havde gjort som du beskriver.
> Men siden er stadig tilgængelig for alle - så noget er glippet !!

Prøv med .htaccess i stedet
http://httpd.apache.org/docs/1.3/mod/mod_access.html

Evt. Google på htaccess allow deny så finder du nok noget brugbart
litteratur om emnet

--
Michael

Fra : Arne Feldborg

Dato : 27-02-07 16:33

Flemming S Nielsen <flemming@coolmac.dk> skrev 27 Feb 2007 14:29:16 GMT

>Jeg syntes, at havde gjort som du beskriver.
>Men siden er stadig tilgængelig for alle - så noget er glippet !!
>Jeg roder videre med det senere, hvis energien skulle komme tilbage

if (in_array($REMOTE_ADDR, $allowed)) {
   echo "Velkommen.";
} else {
   echo "Skrid!";
}

Jeg tror det vil være hensigstmæssig med et par små ændringer:

if (in_array($_SERVER['REMOTE_ADDR'] , $allowed)) {
   echo "Velkommen.";
} else {
   echo "Skrid!";
   exit;