Sonofon´s FWA!
Fra : ---+WinKiller+---

Dato : 01-07-01 20:26

Prøv engang at regne minut prisen ud for en 1 Mbit linje fra Sonofon når du
har brugt de medfølgende 4 Gb
(ved ikke om de oplysninger der er sluppet ud er rigtige)
og det har du efter 11 Timers Download med fuld hastighed
Hvis du henter med 1 mbit= ca. 111 kb/s skal du næsten give 1 Kr/Minut
Det er dælen rendme for dyrt
Det er 60 kr/time
eller 1440 Kr./døgn hvis den suger ved Max. hastighed i 24 timer
Så glem alt om FTP eller egen Webserver

Bare en tanke jeg fik

Fra : Gerner

Dato : 01-07-01 21:59

On Sun, 1 Jul 2001 21:26:10 +0200, in dk.edb.internet.udbydere,
"---+WinKiller+---" <winkiller@mail.tele.dk>:

> [...]
>Det er dælen rendme for dyrt
>Det er 60 kr/time
>eller 1440 Kr./døgn hvis den suger ved Max. hastighed i 24 timer

Tja, man køber det man skal bruge og ikke mere.

4Gb det dl jeg ikke om måneden, f.eks.

Nu ved jeg godt at flere demoer for tiden fylder op til 150 Mb og det tager vel
nogle min. at få hjem, og en sådan maxi fil har man vel ikke brug for at dl så
mage af at de 4 Gb er opbrugt på en måned.

Hmm, jeg har nok ikke det store behov for 4 Gb, kan man ikke abonnere på mindre
? Eller ville det ikke hjælpe at sætte dl hastigheden ned for tiden koster jo
ikke noget ? På den måde kan man vel udfylde en måneds begrænsning så man ikke
efter 2 dage skal trille tommelfingre til næste måned.

Fra : Cannonfodder

Dato : 02-07-01 17:38

Prøv at downloade Du Meter og lad den starte op sammen med din computer. Du
vil blive overrasket over hvor meget du i virkeligheden henter ned. Jeg
henter ca. 15 GB per måned (det var den første måned med ADSL så det vil nok
være lidt over gennemsnittet).

Fra : ---+WinKiller+---

Dato : 02-07-01 19:01

"Cannonfodder" <einhorn@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil blive overrasket over hvor meget du i virkeligheden henter ned. Jeg
> henter ca. 15 GB per måned (det var den første måned med ADSL så det vil

Jeg henter (og sender) med Pro@cces ISDN 128 ca. 20-25 MB pr. mdr hvordan
tror du det vil gå med en 1-4 mbit linje
Husk det er ikke pr minut men pr. MB!!!!!!!!

Fra : ---+WinKiller+---

Dato : 02-07-01 19:02

Ehmmm mener Seføli GB

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 02-07-01 22:41

On Mon, 2 Jul 2001 20:01:01 +0200, "---+WinKiller+---"
<winkiller@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg henter (og sender) med Pro@cces ISDN 128 ca. 20-25 MB pr. mdr hvordan
>tror du det vil gå med en 1-4 mbit linje

(antager at du mener 20-25GB)

25GB pr. måned er ca. 80 kbps i snit, hvilket giver en belastning på
60% gennemsnitligt. Det er "temmelig meget", og hvis alle belastede
deres flatrate forbindelse med 60% i snit, ville disse opkoblinger
være langt mere kostbare.

Til sammenligning har jeg et 2 Mbps kredsløb i en bygning, hvor vi er
ca. 30 brugere i peak. Vores gennemsnitlige er ca. 35 kbps, altså ca.
1,8% i snit. Og vi betaler ca. 8x mere for den linie end din Pro@ccess
ISDN.

Flatrate er en sørgelig forretningsmodel, da der *altid* vil være
kunder, der skal betale for andre kunders overforbrug.

Daniel Stjernholm aka Skumling - skumling@skumlenet.dk

Fra : ---+WinKiller+---

Dato : 02-07-01 23:01

Oki du mener ligesom en forsikring ......Den betaler du da gerne selvom om
naboens hus brænder af (måske et sidespor)
Men mener bare at nogle af de andre udbydere har svoret på de ikke vil have
MB afregning og vil da give dig ret i at vi selv har ødelagt det, da alle
der får ADSL enten starter en FTP eller en Webserver.
Men 1 Kr/Minut det er sq i overkanten bare fordi man bor lidt ude på landet,
og jeg må da indrømme jeg vil da gå efter de steder (tror også andre vil)
hvor der er mest "fart" på linjen om det tager 1 time eller 2 timer er da
fløjtende ligegyldigt men jeg vil da have mest muligt ud af min 1 Mbit linje
(som jeg så ikke vil have fra sonofon) og tror sq jeg beholder min ISDN
pro@cces indtil jeg også kan suge som en sindsyg fra nettet, med en ADSL
linje uden at skulle betale /mb.
Syntes det lugter for meget af de gamle analog modem tider hvor der var
Minut afregning, og folk fik regninger de faktisk ikke var i stand til at
betale.
Men hvor mange gange ser du idag folk som brokker sig over at de nu er
blevet opkrævet for 10 min. mere end deres DU meter siger de har været på(
forresten passer DU meter ikke en jente) nej vel det ser du ikke mere ERGO
nogle henter mere end andre og dem der henter mindst betaler for dem der
henter mere.
Sådan vil det altid være sålænge det er som det er.
Sonofon burde ikke være sprunghet ud som "ny" udbyder med MB afregning men
burde have fulgt med strømmen eller helt holdt sig væk og ladet andre der
kan MAGTE opgaven overtage de stakkels "licenser".

WinKiller OUT

Fra : Cannonfodder

Dato : 03-07-01 19:34

> [...]
> nogle henter mere end andre og dem der henter mindst betaler for dem der

Hvad er der i vejen med DU Meter? Man skal blot sætte den ordentlig op.

Bortset fra det så er jeg enig med dig. Men Flatrate modem/ISDN er en rigtig
dårlig forretnings model.

Fra : Simon Skals

Dato : 03-07-01 00:02

It seems Daniel Stjernholm wrote:
>Flatrate er en sørgelig forretningsmodel, da der *altid* vil være
>kunder, der skal betale for andre kunders overforbrug.

Måske er flatrate sørgeligt, men det er naivt at tro, at hvis det
ikke var for flatrate, så ville vi have langt lavere priser på
basisabonnementer og forbrugsbetaling derudover.

Flatrate-produkterne har været letgennemskuelige og dermed
tilsvarende enkle at sammenligne på tværs af udbyderne. Det er
for mig at se en afgørende drivkraft i både kundetilgangen og
priskrigen, der uden diskussion er kommet *samtlige* kunder til
gode.

Man skal heller ikke glemme, at Stofas nuværende prisstruktur var
en reaktion på udviklingen hos ADSL-udbyderne.

Så længe flatrate eksisterer, så spår jeg svære tider for de
ISP'er, der fortsat holder sig til forbrugsbetaling på
konsumprodukter. Og det uanset om de leverer kabel-tv eller FWA.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 03-07-01 06:08

"Daniel Stjernholm" <skumling@skumlenet.dk> wrote in message
> On Mon, 2 Jul 2001 20:01:01 +0200, "---+WinKiller+---"
> <winkiller@mail.tele.dk> wrote:

[SNIP]

> Flatrate er en sørgelig forretningsmodel, da der *altid* vil være
> kunder, der skal betale for andre kunders overforbrug.

blah blah blah....jeg bryder mig heller ikke om at betale skat til
bistandsklienter og junkier.

> --
> Med venlig hilsen
> Daniel Stjernholm aka Skumling - skumling@skumlenet.dk

/jakob

--
"when a finger points to the moon a fool looks at the finger"

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-07-01 13:01

On Tue, 3 Jul 2001 07:08:08 +0200, "Jakob Wolffhechel"
<themuss@removethis.it.dk> wrote:

>blah blah blah....jeg bryder mig heller ikke om at betale skat til
>bistandsklienter og junkier.

Jeg synes, vi skulle undlade at sammenligne offentlige økonomimodeller
hvor formålet er at have et velfærdssamfind med private firmaers
økonomimodeller?

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-07-01 16:28

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Jeg synes, vi skulle undlade at sammenligne offentlige
> økonomimodeller hvor formålet er at have et
> velfærdssamfind med private firmaers økonomimodeller?

Er det blot tegnsætningen, eller skriver du virkelig: "...formålet er
at have et velfærdssamfind med private firmaers økonomimodeller?"

Ud fra ovenstående "forståelse" af teksten har jeg hjulpet lidt på vej
med en smule tegnsætning:

> Jeg synes, vi skulle undlade at sammenligne offentlige
> økonomimodeller, hvor formålet er at have et
> velfærdssamfind med private firmaers økonomimodeller?

Og hvad skulle de så i givet fald sammenlignes med?
Med sig selv måske?

"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
Hvordan blive retfærdig: - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-023.htm
Hvem er det sande Israel? - Hvad er sand tungetale? -
Hvem er Antikrist? - og mange andre artikler!

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-07-01 17:47

On Tue, 3 Jul 2001 17:28:19 +0200, "Andreas Falck"
<Andreas.Falck@sda-net.dk> wrote:

>Og hvad skulle de så i givet fald sammenlignes med?
>Med sig selv måske?

Eh? Vi har to segmenter med to vidt forskellige formål. Det ene skal
holde en velstand (fx ved at bruge penge på det); det andet skal
tilbyde services (og tjene penge på det).

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-07-01 19:54

> Eh? Vi har to segmenter med to vidt forskellige formål. Det ene skal
> holde en velstand (fx ved at bruge penge på det); det andet skal
> tilbyde services (og tjene penge på det).

OK, du fangede ikke min pointe, men den var også både ligegyldig og
uden for emnet )

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 03-07-01 21:42

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message

> Jeg synes, vi skulle undlade at sammenligne offentlige økonomimodeller
> hvor formålet er at have et velfærdssamfind med private firmaers
> økonomimodeller?

hvorfor? det er jo ligesom ikke formålet vi diskuterer, vel... men
relevansen af, hvorvidt en model, der i sin grundtanke går ud på, at nogen
har et overskud, som andre kan få, overhovedet løber rundt... hvilket det jo
gør jvf. mit udsagn (jeg har da stadig lidt penge tilbage til mig selv efter
skatte-fand.. når nej -far har været der, og min 2mbit er da stadig flat
rate, selvom jeg har raped den i laaaang tid)

jeg mener bare, at hvis der er nogen, der føler sig taget i røven over et
par gb på en betaling på 300,- til 1000,- om måneden, så skulle de måske
hellere checke, hvor deres penge rigtigt får ben at løbe på;
derfor synes jeg, (hvis jeg selv skal sige det) at min henvisning til den
danske finanslov, var usædvanligt skarp og helt i samme ånd som resten af
tråden. :P :)

i see

/jake

--
"when a finger points to the moon a fool looks at the finger" (at that ain't
no lie)

Fra : Rasmus Modsat

Dato : 02-07-01 05:10

"---+WinKiller+---" <winkiller@mail.tele.dk> wrote:

> Så glem alt om FTP eller egen Webserver

Jep. Og glemt er også, at jeg skulle have haft FWA.

Jeg beholder mit trofaste ISDN, indtil Sonofon kommer på andre tanker/DSL
bliver tilgængligt her.

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 02-07-01 12:30

> Jep. Og glemt er også, at jeg skulle have haft FWA.
>
> Jeg beholder mit trofaste ISDN, indtil Sonofon kommer på andre tanker/DSL
> bliver tilgængligt her.

Er der overhovedet sonofon dækning der hvor du bor Rasmus

Hygge fra Leo

Fra : Rasmus Modsat

Dato : 02-07-01 13:22

"Leo Vaeversted" <leo@vaeversted.nu> wrote:

> Er der overhovedet sonofon dækning der hvor du bor Rasmus

Aner det ikke.
Men det er også ligegyldigt nu. :)

Fra : Jesper Vels

Dato : 02-07-01 23:13

On Sun, 1 Jul 2001 21:26:10 +0200, "---+WinKiller+---"
<winkiller@mail.tele.dk> wrote:

>Prøv engang at regne minut prisen ud for en 1 Mbit linje fra Sonofon når du
>Bare en tanke jeg fik

Et andet lille eks.:

Jeg har lige nu Internet fra Cybercity og har et abonnement hvor jeg
kan surfe 8 timer hver dag for 500,- pr måned. Det vil sige jeg har:
(8 timer * 30 dage)= 240 timer. Med mit ISDN kan man ca. hente 22mb i
timen. Dvs. at jeg med det abonnement kan hente ca.: (240 timer * 22
mb) = 5,28GB

Med Sonofon's FWA priser vil jeg kun kunne hente.: (1000mb +
(150/0,15)) = 2GB til en pris der hedder 500,- pr. måned (baseret på
en 256 kbit linie, og de ekstra mb er differencen fra mit nuværende
abonnement også Sonofon's.)

Med Venlig Hilsen / Best Regards
Jesper Vels

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-07-01 23:50

On Mon, 02 Jul 2001 22:13:08 GMT, Jesper@vels.dk (Jesper Vels) wrote:

> [...]
>(8 timer * 30 dage)= 240 timer. Med mit ISDN kan man ca. hente 22mb i
>timen. Dvs. at jeg med det abonnement kan hente ca.: (240 timer * 22

Som du fremstiller det, nævner du, at du betaler for/sammenligner med
hvad man maksimalt KAN nå at hente - ikke hvad man rent faktisk
henter. Omvendt set er der jo også chance for at man kun henter 1GB
til 350 kr./måned i Sonofon-tilfældet.